• ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷
  • کد خبر: 52040
  • readingTime: ۱ دقیقه
رگ

دانشمندان با استفاده از پرینت زیستی ۳ بعدی رگ خونی چاپ کردند.

به گزارش ایراسین، دانشمندان با استفاده از پرینت زیستی سه بعدی رگ‌های خونی ساختند. هدف از این کار بررسی چگونگی تغییر بی وزنی در سیستم قلبی عروقی فضانوردان در مدار است.

میکرو گرانش که در ایستگاه فضایی بین‌المللی و فضا وجود دارد باعث تغییراتی در بدن انسان می‌شود از جمله تغییر در جریان خون بدن، افزایش خطر لخته شدن خون و حتی شکل قلب که در طول زمان کروی تر می‌شود. این مدل‌های چاپ‌شده زیستی برای ارزیابی این تغییرات استفاده خواهند شد. «بندیتو کاراچی»، از محققان این یافته توضیح داد: «ما از ترکیبی از آلژینیک سدیم و ژلاتین به‌عنوان «جوهر زیستی» با کلرید کلسیم برای پشتیبانی از ساختار چاپی استفاده کردیم.»

هنگامی که این مدل‌های رگ‌های خونی با وضوح بالا کامل شوند، تحت معاینه اولیه قرار می‌گیرند، از جمله میکروسی‌تی اسکن برای بررسی ابعاد خارجی و داخلی، تخلخل، توزیع چگالی مواد و زبری. برای آزمایش استحکام و کشش کلی آنها تست کششی و تجزیه و تحلیل مکانیکی و آزمایش دینامیک مایعات انجام می‌شود که در آن مایعی شبیه خون از طریق آنها پمپاژ می‌شود. در آینده، این روش چاپ زیستی سه بعدی می‌تواند برای آزمایش اثربخشی داروها و درمان بیماری‌های عروقی هم در زمین و هم در فضا مورد استفاده قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =