• ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴
  • کد خبر: 51922
  • readingTime: ۲ دقیقه
قراضه آهن

سنگ‌آهن دوباره به سطح کمتر از ۱۰۰ دلار به ازای هر تن برگشت ولی موسسه فست‌مارکت مدعی شد قیمت قراضه آهن در ترکیه و کشورهای جنوب آسیا افزایش یافته‌ است. بازار قراضه آهن در آمریکا و اروپا پس از ریزش ماه مارس در رکود قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مواد اولیه در زنجیره فولاد روزهای کم‌سابقه‌ای را تجربه می‌کنند. در چین سنگ‌آهن بار دیگر کانال ۱۰۰ دلار را از دست داد ولی در ترکیه قراضه‌آهن به دور از طوفان فعلی مواد اولیه زنجیره فولاد در ثبات قیمت قرار دارد و در بعضی از انواع قراضه نیز قیمت‌ها افزایش یافته است. بازار قراضه آهن در ماه مارس همراه با سنگ‌آهن بر مدار نزول قرار گرفت ولی در هفته‌های گذشته مسیر قراضه آهن و سنگ‌آهن تغییر کرد. گزارش‌های مختلف از افزایش تقاضا برای قراضه طی سال جاری حکایت دارد و به دنبال آن قیمت قراضه آهن وارداتی ترکیه در هفته گذشته صعودی بود. آخرین لیست قیمت فست‌مارکت از قراضه آهن وارداتی ترکیه به قرار جدول زیر است:

بازار قراضه آهن در آسیا جان گرفت

بازار قراضه آهن در آسیا جان گرفت

قیمت قراضه در بیشتر ایالات آمریکا پس از ریزش سنگین ماه مارس در ثبات قرار دارد. گزارش‌ها نشان می‌دهد قیمت قراضه آمریکا در ماه گذشته تا ۲۰ درصد کاهش یافت و اکنون در بیشتر بنادر ثابت باقی مانده است. اگرچه در تعدادی از ایالات آمریکا قیمت قراضه در طول هفته گذشته کمی صعودی شد. برای مثال در نیویورک قیمت دو نوع قراضه کمتر از ۱ درصد رشد کرد. بازار قراضه آهن آمریکا پس از ریزش سنگین ماه گذشته در رکود به سر می‌برد ولی در تعدادی از کشورهای اروپایی شرایط متفاوت است.

گزارش فست‌مارکت نشان می‌دهد اروپایی‌ها قیمت قراضه آهن صادراتی به ترکیه را تا بیش ۱ درصد افزایش داده‌اند با این حال بازارهای داخلی در رکود قرار دارد. تقاضا برای قراضه کاهش یافته است و در ماه مارس و آوریل تمایل برای صادرات قراضه بیشتر از ماه فوریه بود. این هفته قیمت قراضه تحویل روز در بورس فلزات لندن با کاهش ۹ دلاری به ۳۷۶ دلار رسد. قراضه تحویل ماه نیز ۴.۵ دلار کاهش داشت و در ایستگاه ۳۷۸ دلار به ازای هر تن ایستاد. در مقابل کشورهای آسیایی پابه پای ترکیه تقاضا برای قراضه آهن را افزایش داده‌اند و نتیجه آن رشد قیمت قراضه در طول هفته گذشته بود. آخرین قیمت قراضه آهن بر اساس لیست قیمت فست‌مارکت به قرار جدول زیر است:

بازار قراضه آهن در آسیا جان گرفت

قراضه وارداتی آمریکا به تایوان این هفته ۰.۸۵ درصد افزایش قیمت داشت، قراضه آهن وارداتی هند نیز بیش از ۱.۸۶ درصد رشد کرد. مای‌استیل در گزارشی پیرامون رشد تقاضا برای قراضه آهن در کشورهای آسیایی نوشت، ذخایر بسیاری از این کشورها در سطح پایینی قرار دارد و احتمال افزایش تقاضا در طول هفته‌های آینده از سوی این کشورها وجود دارد. اگرچه شرایط در بازار چین ناامیدکننده است ولی امروز بسیاری از کشورهای جنوب آسیا با عطش بالایی قراضه آهن می‌خرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =