• ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۰
  • کد خبر: 51750
  • readingTime: ۲ دقیقه
بازار طلا

تعطیلات ۱۳ روزه در بازار طلا به پایان رسید و بازار طلا آماده اولین چالش سال ۱۴۰۳ خواهد شد. قیمت انس طلا نسبت به روز پیش از آغاز تعطیلات نوروز حدود ۹۰ دلار افزایش یافته است و بازاریان انتظار دارند بازار در نخستین روز کاری به این مسئله واکنش مثبتی نشان دهد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، معاملات بازار طلا در سال ۱۴۰۳ طی روز پنجم فروردین ماه آغاز شد ولی به تعبیر بسیاری از فعالان بازار تا پایان تعطیلات ۱۳ روزه نوروز سمت‌وسوی بازار مشخص نخواهد شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد در طول ۱۳ روز گذشته اگرچه بازاریان فعال بودند ولی حجم معاملات پایین بود. از طرفی دو شب قبل از آغاز معاملات در بازارهای داخلی در روز ۱۴ فروردین‌ماه انس طلا در یک حرکت کم سابقه سقف جدیدی به ثبت رساند. همچنین حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق نیز احتمال بازگشایی بازار طلا با افزایش قیمت را تشدید کرده است.

دوشنبه شب پس از تعطیلات دو روزه شنبه و یک‌شنبه در بازارهای جهانی قیمت انس طلا در محدوده ۲۲۶۰ دلار معاملات هفتگی را آغاز کرد. این عدد بالاترین قیمت انس طلا در طول تاریخ است. باید در نظر داشت انس طلا در پنج ماه گذشته بارها سقف تاریخی خود را شکسته است. قیمت قرارداد آتی طلا برای ماه ژوئن به ۲۲۸۰ دلار رسید تا انس طلا پیش از بازگشایی بازارهای داخلی یک دوشنبه کم سابقه رقم بزند.

بازگشایی بازار داخلی طلا با شوک مثبت انس

انس طلا علاوه بر رکوردشکنی روز دوشنبه، هفته گذشته کندل ماهانه خود را در بالاترین قیمت تاریخی به پایان رساند تا اکنون برای دست‌یابی به قیمت‌های بالاتر مانعی نداشته باشد. تحلیل‌گران قیمت احتمالی انس طلا در ماه‌های آینده را در کانال ۲۵۰۰ دلار به بالا تخمین می‌زنند. رشد قیمت طلا در بازار شانگهای، بزرگترین بازار نقدی جهان یکی از دلایل رشد قیمت انس در هفته‌های گذشته است. با رشد قیمت انس طلا، تعداد سرمایه‌گذاران ETF در طلا و نقره نیز طی هفته‌های گذشته افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است.

بازگشایی بازار داخلی طلا با شوک مثبت انس

کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و آغاز سیاست‌های انبساطی یکی از دلایل خوش‌بینی به فلز زرد است. اکنون با این خوش‌بینی‌ها معاملات در بازار داخلی طلا روز ۱۴ فروردین‌ماه آغاز خواهد شد. محمد مؤمنی یکی از فعالان بازار طلای اصفهان در این‌باره گفت: وقتی انس طلا با این شدت سقف‌شکنی می‌کند و بر مدار صعود قرار دارد نباید انتظار داشته باشید قیمت طلا در بازار داخلی ثابت بماند. فعالان بازار عقیده دارند نوسانات هفته‌های گذشته انس طلا دیر یا زود بر بازار داخلی اثرگذار است ولی شاید با تأخیر چند هفته‌ای. مؤمنی ادامه داد: بازار داخلی طلا روز ۱۴ فروردین ماه به نوسانات قیمت انس واکنش نشان می‌دهد ولی واکنش اصلی پس از ماه رمضان خواهد بود. فعالان بازار معتقدند حجم معاملات در بازار طلا با شروع ماه رمضان کاهش پیدا می‌کند و در این ماه روند صعودی یا نزولی قوی نمی‌گیرد.

آخرین قیمت سکه امامی در بازار آزاد در محدوده ۳۸ تا ۳۹ میلیون تومان اعلام شده‌است. طلای آبشده نیز بیشتر از ۱۴ میلیون تومان قیمت دارد و اکنون در آستانه بازگشایی بازار پس از تعطیلات ۱۳ روزه قیمت انس طلا نسبت به قبل از تعطیلات بیش از ۹۰ دلار افزایش یافته است. به تعبیر برخی از فعالان بازار این هفته سقف‌های قیمتی جدیدی در بازار داخلی به ثبت می‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =