• ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴
  • کد خبر: 51744
  • readingTime: ۲ دقیقه
بدرقه مسافران نوروزی اصفهان

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی بر لزوم آمادگی کامل فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی برای بازگشت مسافران نوروزی تاکید کرد و گفت: بیش از ۲۰ هزار پرواز حد فاصل ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ نشست و برخاست داشته‌اند و افزون بر ۲.۵ میلیون مسافر اعزام و پذیرش شده‌اند.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، سید کمال هادیانفر امروز (یکشنبه) در بازدید از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به رصد و ارزیابی شرکت‌های هواپیمایی و هندلینگ کننده در اعزام و پذیرش مسافران هوایی پرداخت.

در این بازدید که نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و یکی از اعضای هیأت مدیره و راهبر فرودگاه مهرآباد نیز حضور داشتند، بازدید از ترمینال‌های ۶ و ۴ این فرودگاه و چگونگی عملیات اعزام و پذیرش مسافران نوروزی در دستور کار قرار گرفت.

هادیانفر در این بازدید اعلام کرد: با تدابیر و تمهیدات وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل عمومی برون شهری، امسال شاهد افزایش میزان رضاتمندی مسافران در همه شقوق حمل و نقل هستیم.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تاکید ما از پیش از شروع سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ بر فروش بلیت هواپیما در این ایام طبق نرخ مصوب و توصیه ما به مسافران نیز تهیه همزمان بلیت رفت و برگشت پیش از شروع سفرشان بود.

تأمین ناوگان کافی برای بازگشت مردم تا بعد از عید فطر

وی افزود: موج رفت سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ به خوبی مدیریت شد و از آنجایی که این طرح تا ۱۷ فروردین ادامه دارد، تدابیری اندیشیده شده است تا مردم با خیال راحت تا بعد از عید سعید فطر بتوانند از ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای، ریلی و هوایی برای بازگشت استفاده کنند.

هادیانفر با اشاره به جابجایی حدود ۱۰ میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی تا ۱۲ فروردین ماه گفت: در مجموع ۵۰ درصد از آمار اعلام شده توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای و بالغ بر ۱ میلیون و ۴۴۰ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی جابه‌جا شده‌اند. همچنین بیش از ۲.۵ میلیون مسافر طی این مدت در فرودگاه‌ها اعزام و پذیرش شده اند و عده‌ای نیز از طریق شناورهای موجود در بنادر برای تردد به جزایر و گشت تفریحی استفاده کرده‌اند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی خطاب به مسافران نوروزی تاکید کرد: مدیریت زمان برگشت با توجه به ظرفیت زیرساخت‌های جاده‌ای موجود برای مسافرانی که با خودرو شخصی سفر کرده اند و چه برای آنهایی که از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند بسیار مهم است. لذا برای بازگشت خود برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: امروز ابلاغ کردیم استان‌هایی که تقاضای سفر دارند پرواز فوق‌العاده در دستور کار قرار گیرد.

برنامه وزارت راه و شهرسازی برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی

وی در ادامه به موضوع برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در حوزه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری کشور پرداخت و گفت: در حال حاضر تعداد ناوگان عملیاتی کشور یک سوم تقاضای موجود برای سفر است و به همین خاطر طبق بررسی‌های انجام شده باید ۱۴ هزار اتوبوس برای خدمات رسانی به مسافران در جاده‌ها فعال باشند که در این زمینه واردات پنج‌هزار دستگاه اتوبوس در برنامه قرار دارد و در صورت همکاری وزارت صمت و بانک مرکزی به‌زودی شاهد ورود این تعداد اتوبوس به ناوگان عمومی جاده‌های کشور خواهیم بود.

هادیان فر افزود: در حمل و نقل ریلی طبق تمهیدات وزیر راه و شهرسازی به دنبال اضافه کردن پنج‌هزار صندلی به ظرفیت واگن‌های مسافربری هستیم و در زمینه توسعه ناوگان هوایی نیز، تناسب میان تعداد ناوگان با ظرفیت صندلی مهم است و باید انتخاب هواپیما با توجه به تعداد ظرفیت صندلی بیشتر مدنظر قرار بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =