• ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۲
  • کد خبر: 51724
  • readingTime: ۲ دقیقه
هاوینگ بیت کوین

حدود ۲۰ روز تا چهارمین هاوینگ بیت‌کوین فاصله باقی مانده‌ است ولی برخلاف ادعاها در شبکه‌های اجتماعی به دلیل حجم بازار احتمال رشدهای چند صددرصدی در این هاوینگ کم است در مقابل احتمال رشدهای انفجاری سایر رمزارزها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، چهارمین رویداد هاوینگ بیت‌کوین تا حدود ۲۰ روز دیگر یعنی هفته اول اردیبهشت ماه اتفاق می‌افتد و به طور سنتی بازار رمزارزها در اردیبهشت ماه به بهشت سرمایه‌گذاران این حوزه تبدیل خواهد شد. رویداد هاوینگ هر چهار سال یک مرتبه اتفاق می‌افتد و در آن درآمد ماینرهای بیت‌کوین نصف می‌شود. با این رویداد عرضه بیت‌کوین کاهش پیدا می‌کند و شرایط برای رشد قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال فراهم می‌شود.

کمتر از ۲۰ روز تا هاوینگ بیت‌کوین

قیمت بیت‌کوین پس از ۳ هاوینگ قبلی ۱ تا ۲ ماه در موج نزولی قرار داشت و پس از آن سقف جدیدی به ثبت می‌رساند. قیمت بیت‌کوین پس از هاوینگ اول با افزایش بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ درصدی از ۳۴ دلار تا ۱۱۰۰ دلار رشد کرد. سال ۲۰۱۶ قیمت بیت‌کوین در هاوینگ دوم از با رشد نزدیک به ۳ هزار درصدی از حدود ۶۶۷ دلار تا ۲۰ هزار دلار پیش‌رفت و در سال ۲۰۲۰ بیت‌کوین در هاوینگ سوم سقف جدیدی در محدوده ۶۹ هزار دلار به ثبت رساند. قیمت بیت‌کوین پس از هاوینگ سوم کمتر از ۷۰۰ درصد رشد کرد.

اکنون در فاصله کمتر از ۲۰ روز با هاوینگ چهارم، بیت‌کوین در سقف قیمتی ۷۰ هزار دلار معامله می‌شود و تنها در صورت رشد ۱۰۰ درصدی نیز به بیش از ۱۴۰ هزار دلار می‌رسد. البته باید در نظر داشت برای نخستین بار در تاریخ بازار رمزارزها بیت‌کوین پیش از رویداد هاوینگ سقف قیمتی قبلی خود را پشت سر گذاشته است. با این وجود سرمایه‌گذاران معتقدند احتمال رشد قیمت بیت‌کوین تا بالای ۱۰۰ هزار دلار وجود دارد.

بیت‌کوین ۲۰ روز مانده تا هاوینگ

در فاصله کمتر از ۲۰ روز تا هاوینگ بیت‌کوین حجم بازار پادشاه ارزهای دیجیتال به ۱ تریلیون و ۳۷۹ میلیارد دلار رسید. با این رشد بیت‌کوین نهمین دارایی ارزشمند جهان لقب می‌گیرد. به اعتقاد تحلیل‌گران با توجه به حجم بازار احتمال تکرار رشد چند هزار یا چند صد درصدی بیت‌کوین در هاوینگ فعلی را غیر ممکن می‌کند.

کمتر از ۲۰ روز تا هاوینگ بیت‌کوین

رشد چند صد درصدی بیت‌کوین پس از هاوینگ‌های قبلی با حجم بازار پایین اتفاق می‌افتاد ولی در هاوینگ چهارم بیت‌کوین برای دو برابر شدن قیمت نیز کار آسانی ندارد و علاوه بر پول زیاد باید رقبایی مانند اپل را پشت سربگذارد. به بیان دیگر اگر در هاوینگ اول و دوم بیت‌کوین با چند ده میلیون دلار رشدهای چند هزار درصدی می‌کرد اکنون برای دو برابر شدن قیمت نیز باید حجم بازار این ارز دیجیتال بیش از ۱ تریلیون دلار افزایش پیدا کند.

به نام بیت‌کوین به کام سایر رمزارزها

اگرچه رشد چند برابری قیمت‌کوین بعید به نظر می‌رسد ولی بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت سایر ارزهای دیجیتال پس از هر هاوینگ رشدهای خیره‌کننده‌ای برجا گذاشته است. در هاوینگ ۲۰۲۰ قیمت بعضی از ارزهای دیجیتال از ۱ دلار به بالاتر از ۱۵۰ دلار رسید. همین رشد در تعدادی از ارزها طی ماه‌های گذشته اتفاق افتاد اگرچه باید در نظر داشت این رمزارزها با همین سرعت پس از پایان فاز صعودی، نزولی خواهند شد. به هرحال بسیاری از فعالان بازار معتقدند هاوینگ چهارم بیت‌کوین بیشتر از اینکه به سود این ارز دیجیتال باشد بر قیمت سایر رمزارزها اثرگذار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =