• ۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
  • کد خبر: 51619
  • readingTime: ۱ دقیقه
بازار پوشاک

فعال حوزه پوشاک گفت: دولت باید در سطح عرضه مشکل فروش کالای ایرانی را برطرف کند، هر زمان که که فروش کالا در صنعت پوشاک مشکلی نداشت این صنعت با رشد رو به رو شده است.

به گزارش ایراسین، مجید افتخاری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در طول سال‌های اخیر مهم‌ترین دغدغه کشور را در پیام نوروزی مطرح کرده‌اند، گفت: شعار سال نباید صرف موضوعات تبلیغاتی شود و باید برنامه‌ریزی لازم برای تحقق آن از سوی دولت اقدام کارآمد صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر دولت درک صحیحی از تولید داخلی ندارد، افزود: تولید یکی از حلقه‌های مهم زنجیره صنعت پوشاک است اما نکته مهم اینجاست وقتی محصولی تولید شود و امکان فروش نداشته باشد خروجی مثبتی برای صنعت پوشاک ایجاد نخواهد کرد.

این عضو هیأت‌مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران تصریح کرد: دولت باید در سطح عرضه مشکل فروش کالای ایرانی را برطرف کند، هر زمان که که فروش کالا در صنعت پوشاک مشکلی نداشت این صنعت با رشد رو به رو شده است اما امروز با این حجم از قاچاق، کالاهای ایرانی در سطح بازار با مشکل فروش مواجهه است.

وی با اعلام اینکه دولت باید برخورد جدی را با قاچاق پوشاک انجام دهد، گفت: اگر می‌خواهیم به جهش تولید دست پیدا کنیم باید علاوه بر رفع مشکلات بازار داخلی به فکر توسعه صادرات هم باشیم. مقایسه شرایط ما با تولیدکنندگان چینی و ترک بسیار معنا دار است علاوه بر محدودیت‌های بانکی تولیدکننده داخلی از مشوق صادراتی هم برخوردار نیست که همین امر فعالیت در بازارهای صادراتی را مشکل می‌کند.

بر اساس گزارش تحلیل بازار، افتخاری اضافه کرد: تصمیم‌های خلق الساعه و بدون کارشناسی چالش جدی تولیدکننده داخلی است نمی‌توان بازار صادراتی معطل تصمیم‌های غیرکارشناسی و مشکلات تولید در داخل کشور کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =