تولید فولاد

بهره‌برداری از کوره‌های بلند تولیدکنندگان فولاد چین برای چهارمین هفته کاهش یافت و به سطح به ۸۲.۵۸ درصد رسید که همین مسئله حجم ذخیره سنگ‌آهن در این کشور را افزایش داد. براساس آمار فولادسازان چینی برای مصرف برای ۳۴.۳ روز آینده خود سنگ‌آهن ذخیره کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، نرخ بهره‌برداری از کوره‌های بلند تولیدکنندگان فولاد چین برای چهارمین هفته متوالی کاهش یافت. بر این اساس نرخ بهره برداری از ظرفیت کوره‌های بلند (BF) در میان ۲۴۷ کارخانه فولاد چینی برای چهارمین هفته متوالی طی یک روند نزولی به ۸۲.۵۸ درصد از ۸ تا ۱۴ مارس رسید و ۰.۵۳ درصد نسبت به هفته قبل کاهش داشت تا حاشیه سود فولادسازان منفی باشد. شواهد نشان می‌دهد فولادسازان چینی به صورت آگاهانه از میزان تولید خود کاسته‌اند و تولیدکنندگان بیشتری در صدد مهار پروسه تولید خود هستند. طبق جزئیات آمار منتشر شده از تولید محصولات فولادی در چین، تولید روزانه فلز داغ در میان ۲۴۷ فولادساز چینی ۱۴۳۰۰ تن در روز معادل ۰.۶ درصد در هفته کم شد و به ۲.۲۱ میلیون تن در روز رسید.

مشتری برای محصولات فولادی نیست

تقاضا در سال ۲۰۲۴ برای محصولات فولادی در چین کاهش محسوسی یافت و به دنبال این موضوع فولادسازان بیشتری در سرتاسر چین به دلیل رکود بازار و زیان‌دهی، از حجم تولید خود کاسته‌اند، به‌عبارتی فولادسازان چینی تمایلی برای تولید ندارند زیرا مشتری برای محصولات آن‌ها در بازار نیست، برای نمونه چینی‌ها هفته گذشته محصولات فولادی مانند میلگرد و مفتول را با قیمت پایین‌تری نسبت به دو هفته قبل در بازار عرضه کردند تا شاید موفق به جذب مشتری شوند و از ۲۴۷ کارخانه فولاد چین تنها حدود ۲۱ درصد کارخانه‌های موفق به کسب سود از فروش تولیدات خود شدند. در مقابل نسبت سودآوری (سود به درآمد) سایر تولیدکنندگان از ۸ تا ۱۴ مارس سه درصد کم‌تر از هفته قبل محاسبه شد.

حجم ذخایر سنگ آهن بالا رفت

کاهش نرخ بهره برداری از ظرفیت کوره بلند در کارخانه‌های چینی افت تقاضا برای سنگ آهن در این کشور را به دنبال داشت و میانگین مصرف روزانه سنگ آهن وارداتی در بین ۲۴۷ کارخانه برای چهارمین هفته متوالی با ۲۱۹۰۰ تن در روز یا ۰.۸ درصد در هفته کاهش یافت و به ۲.۷ میلیون تن در ۸ تا ۱۴ مارس رسید. روند نزولی تولید محصولات فولادی و به تبع مصرف سنگ آهن باعث افزایش مواد اولیه کارخانه‌ها در چین شد، تا جایی که کل ذخایر سنگ آهن وارداتی توسط ۲۴۷ کارخانه تا ۱۴ مارس ۲۰۲۴ برای چهارمین هفته متوالی با ۹۸۶۰۰ تن افزایش به ۹۲.۷ میلیون تن رسید. طبق گفته فولادسازان چینی این حجم از ذخایر برای ۳۴.۳ روز با توجه به حجم مصرف فعلی جوابگو خواهد بود و با تداوم این روند نیازی به واردات سنگ آهن نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =