• ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷
  • کد خبر: 51762
  • readingTime: ۲ دقیقه
محصولات فولادی

براساس تصمیم جدید انجمن آهن و فولاد چین از آنجایی که کاهش مصرف فولاد در بازار داخلی چین سبب افت کارایی کارخانه‌های فولادی در این کشور شده، فولادسازان باید کیفیت را به جای کمیت در اولویت قرار دهند و از میزان تولید خود بکاهند تا تعادل بین عرضه و تقاضا برقرار شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، انجمن آهن و فولاد چین (CISA) به تازگی خواستار کاهش تولید فولاد در سراسر کشور شده است و از فولادسازان چینی خواسته از میزان تولید خود بکاهند تا تعادل بین عرضه و تقاضا برقرار شود. مطابق گفته اعضای این انجمن قیمت محصولات فولادی پس از تعطیلات سال نو چینی کاهش بسیار چشمگیری پیدا کرده و این روند نزولی همچنان ادامه دارد، به عنوان مثال از ۲۸ مارس قیمت ملی میلگرد ۲۰ میلی‌متری چین با احتساب ۱۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده ۳۶۳۳ یوان در هر تن معادل ۵۰۳ دلار در تن برآورده شد و درمجموع ۴۰۹ یوان در هر تن از ۱۸ فوریه یعنی اولین روز کاری در سال جدید چینی کاهش یافته است و یا قیمت ورق گرم ۴.۷۵ میلی متری با احتساب مالیات بر ارزش افزوده با کاهش ۳۳۱ یوان در هر تن به ۳۷۷۷ یوان در هر تن رسید. از طرفی تولیدکنندگان چینی تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله تولید به میزان بسیار بالا، افزایش هزینه‌ها، کاهش تقاضا و قیمت پایین محصولات فولادی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند که این عوامل سبب افت کارایی در کارخانه‌های فولادی چینی می‌شود. از این رو انجمن آهن و فولاد چین خواستار تولید به میزان تقاضا و تنها رفع نیازهای کاربران نهایی است.

کیفیت در دستور کار فولادسازان چینی قرار گرفت

دود کسادی بازار مسکن در چشم فولادسازان چینی

بررسی‌های نشان می‌دهد کاهش تقاضا از سوی مصرف‌کنندگان نهایی دلیل اصلی ریزش قیمت‌ها در بازار داخلی فولاد چین محسوب می‌شود چرا که شرایط بازار املاک و مستغلات چین در سال ۲۰۲۴ چندان مساعد نیست و پروژه‌های محدودی در دست احداث قرار دارند. اعضای انجمن آهن و فولاد چین نیز معتقدند فولادسازان باید با در نظر گرفتن روند کاهشی تقاضا برای محصولات فولادی هوشمندانه‌تر عمل کنند. این انجمن به فولادسازان چینی پیشنهاد کرده تولید خود را بر اساس میزان ماهانه فروش فولاد و عملکرد تجاری برنامه‌ریزی کنند و کیفیت را به جای کمیت در اولویت قرار دهند. کارخانه‌های بزرگ فولادسازی چین نیز باید در کاهش عرضه ناکارآمد پیش‌قدم شوند و به ارتقای سطح کیفی محصولات فولادی در بازار داخلی کمک کنند. طبق پیشنهادات انجمن کارخانه‌های فولاد چین باید نسبت به کوچک‌ترین نوسانات بازار هوشیار باشند و نحوه فروش خود را مدیریت کنند تا از دامپینگ قیمت و رقابت غیرمنصفانه جلوگیری شود. همچنین تولیدکنندگان داخلی فولاد با همکاری با شرکای بالادستی و پایین دستی خود منافع متقابل و پیشرفت برد-برد را افزایش دهند و به طور منطقی و مداوم شرایط بازار داخلی را تجزیه و تحلیل کنند. درنهایت انجمن آهن و فولاد چین اعلام کرد مصرف فولاد در چین در سال ۲۰۲۴ به کم‌ترین میزان ممکن رسیده است و موجودی فولاد در کارخانه‌های چینی باید در اسرع وقت کاهش یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =