• ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۳
  • کد خبر: 51201
  • readingTime: ۲ دقیقه
بازار طلا

هفته چهارم اسفند ماه قیمت طلای آبشده ۰.۶۳ درصد و قیمت سکه امامی ۲.۶۵ درصد افزایش یافت. با این حال گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد حجم معاملات در بازار کاهش یافته‌ است. بسیاری از فعالان بازار از اواسط هفته گذشته تعطیلات پایان سال را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، برآیند قیمت سکه امامی و طلای آبشده در هفته چهارم اسفندماه مثبت بود. معاملات این هفته طلای آبشده در محدوده ۱۳ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان آغاز شد و تا ۱۳ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان کاهش یافت، سپس به محدوده ۱۳ میلیون و ۶۵۲ هزار تومان رسید و در نهایت هفته را در قیمت ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به پایان رساند. قیمت طلای آبشده در هفته چهار اسفند ماه ۰.۶۳ درصد افزایش یافت.

بازار طلا با افزایش قیمت به تعطیلات نوروزی رفت

انس طلا و نرخ ارز دو متغیر مهم در بازار طلای آبشده هستند. این هفته انس طلا در بازارهای جهانی کاهشی بود. نرخ دلار در بازار غیررسمی نیز ثابت ماند. اگر چه در انتهای هفته مقداری کاهش داشت. قنبری یکی از فعالان بازار طلای اصفهان درباره معاملات طلای آبشده گفت: یک هفته مانده به تعطیلات پایان سال است و ماه رمضان نیز آغاز شد، هر کدام از این اتفاقات به تنهایی بازار را راکد می‌کرد، اکنون هر دو در کنار هم بازار طلای آبشده را نیمه تعطیل کرد. گزارش‌های مختلف نشان می‌دهد تقاضا در هفته گذشته کاهش یافت، در معاملات روزانه نیز حجم معاملات به شدت کاهش یافته است. معاملات در بازار سکه امامی نیز طی این هفته در رکود قرار داشت ولی سکه به مراتب بیشتر از طلای آبشده رشد کرد.

سکه امامی در هفته چهارم اسفند ماه با افزایش ۲.۶۵ درصدی قیمت از ۳۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. برخی از منابع قیمت سکه در پایان معاملات هفتگی را بالاتر از ۳۷ میلیون تومان اعلام کردند.

بازار طلا با افزایش قیمت به تعطیلات نوروزی رفت

قنبری فعال بازار طلای اصفهان در مورد نوسانات قیمت سکه در طول هفته گذشته گفت: پیش از این تصور می‌شد عرضه‌های بانک‌مرکزی قیمت سکه امامی را به کانال کمتر از ۳۰ میلیون تومان باز می‌گرداند ولی هیچ اثری در کنترل یا کاهش قیمت سکه نداشت. گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد هفته چهارم اسفندماه تقاضا برای سکه امامی در سطح خرده‌فروشی پایین بود و حتی با وجود داشتن تقاضا اما قیمت سکه پارسیان هم تغییر محسوسی نداشت. یکی از سکه فروشان بازار بزرگ به خبرنگار ایراسین گفت: تقاضای سکه این هفته پایین بود ولی نسبت به ۱۰ روز پایانی چند سال گذشته چند برابر بیشتر است. در معاملات روزانه نیز به دلیل تعطیلات متعدد آغاز سال جدید بسیاری از معامله‌گران بزرگ حجم معاملات را کاهش داده‌اند و برای پیش‌بینی بازار طلا از واژه رکود استفاده می‌کنند و اعتقاد دارند رکود بازار طلا در سه روز ابتدایی این هفته نیز ادامه پیدا کند. قنبری فعال بازار طلای اصفهان در این‌باره گفت: این هفته تعطیلات زیادی دارد و بخش عمده بازاریان به تعطیلات رفته‌اند، با توجه به این مسئله بعید است نوسان خاصی در بازار اتفاق بیفتد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =