• ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
  • کد خبر: 50798
  • readingTime: ۱ دقیقه
دلار

قیمت دلار روز چهارشنبه برخلاف سایر روزهای هفته جاری کاهش محدودی داشت. معامله‌گران معتقدند نوسانات محدود دلار حاصل تلاش بازار ساز نیست و این روند، اصلاح قیمت در مسیر صعودی است.

به گزارش ایراسین، قیمت دلار در پنجمین روز هفته نوسان محدودی داشت. این اسکناس روز چهارشنبه در پله پنجم و در کف کریدور ششم بسته شد.

کارشناسان اقتصادی همواره به هفته‌های پایانی سال به عنوان مقطعی حساس از منظر رشد تقاضا و رها شدن فنر فشرده دلار تاکید داشتند. با افزایش شارپی قیمت دلار در هفته اخیر، پیش‌بینی کارشناسان به وقوع پیوست و دلار در کریدور بالاتر باقی ماند.

بازار ارز در روز چهارشنبه حاکی‌ست که بازار همچنان از فروشنده خالی است و نوسان محدود ۵۰ تومانی این اسکناس نیز، نتوانست تغییری در روند عرضه و تقاضا در بازار ارز ایجاد کند.

اثر افزایشی التهابات بازارهای جهانی بر قیمت دلار

معامله‌گران بازار ارز علاوه بر تأثیر رشد تقاضا بر افزایش قیمت دلار معتقدند میان التهابات کنونی بازارهای مالی در داخل کشور و بازارهای جهانی ارتباط مستقیم وجود دارد. آنها می‌گویند افزایش شارپی طلای جهانی و بیت‌کوین در افزایش قیمت ارز در داخل کشور بی‌تاثیر نبوده است. به اعتقاد آنها رشد بازار کریپتوها و افزایش قیمت بیت‌کوین تا محدوده ۶۹ هزار دلاری می‌تواند مهر تأییدی بر افزایش قیمت ارزها در بازار داخلی باشد.

با توجه به این دیدگاه هیجان بازارهای جهانی کاتالیزور بازارهای داخلی نیز خواهد بود و در یک رگرسیون ساده و خطی، ضریب همبستگی مثبتی از خود نشان می‌دهد.

تحلیلگران اقتصادی احتمال برگشت موقت قیمت دلار به کریدور ۵۰ هزار تومانی را می‌دهند. به اعتقاد آنها این برگشت قیمت اصلاح موقتی است و ماندگاری قیمت در کریدور ۵۰ هزار تومان توجیه اقتصادی ندارد.

بازار ارز کاهشی شد

بر اساس گزارش تحلیل بازار، گفتنی است قیمت درهم روز چهارشنبه با روند کاهشی بازگشایی شد و با افت ۱۹۰ تومانی با قیمت ۱۶ هزار و ۳۳۰ تومان معامله شد. علاوه بر آن، قیمت تتر با افت ۵۰۰ تومانی روی رقم ۶۰ هزار و ۱۰۰ تومانی قرار گرفت.

در پنجمین روز هفته، پوند انگلیس با کاهش ۵۰۰ تومانی یک کانال عقب‌نشینی کرد و با رقم ۷۶ هزار و ۹۶۰ تومانی معامله شد. یورو با کاهش ۵۲۰ تومانی به کانال ۶۵ هزار تومانی برگشت و به قیمت ۶۵ هزار و ۷۴۰ تومان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =