• ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
  • کد خبر: 50659
  • readingTime: ۲ دقیقه
روی و سرب

تولیدکنندگان داخلی دو فلز سرب و روی در ۱۱ ماه ابتدایی از سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته درآمد بالاتری کسب کرده‌اند اما آخرین صورت‌های مالی آنها نشان می‌دهد درآمد بعضی از این شرکت‌ها در بهمن‌ماه نسبت به بازه‌های زمانی مختلف کاهش یافته‌ است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، برآیند قیمت سالانه دو فلز روی و سرب منفی است. فلز روی در یک سال بیش از ۱۹ درصد از قیمت خود را از دست داد و فلز سرب نیز امروز با ۵ درصد قیمت پایین‌تری نسبت به سال گذشته معامله می‌شود. چشم‌انداز مثبتی نیز نسبت به این دو فلز برای سال پیش‌رو وجود ندارد. بخش ساخت و ساز چین بزرگترین مصرف‌کننده فلز روی در جهان است ولی رکود در بازار مسکن چین تقاضا برای روی را به شدت کاهش داده است. صورت‌های مالی ۱۱ ماه ابتدایی برای تولیدکنندگان داخلی سرب و روی نشان می‌دهد نوسانات قیمتی و مشکلاتی دیگر درآمد آنها را متحمل تغییراتی کرده است. درآمد بهمن‌ماه این تولیدکنندگان در آخرین گزارش‌های مالی به صورت نمودار زیر است:

بهمن کم‌درآمد برای تولیدکنندگان سرب و روی

فاسمین با ۲۰۲ میلیارد تومان، فگستر ۱۸۰ میلیارد تومان و فزرین با درآمد ۱۰۰ میلیارد تومانی بالاترین فروش در بهمن‌ماه را در این گروه به ثبت رسانده‌اند. در انتهای لیست نیز فتوسا با درآمد ۱۳ میلیارد تومانی جای می‌گیرد. درآمد تعدادی از این تولیدکنندگان نسبت به بهمن ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

بهمن کم‌درآمد برای تولیدکنندگان سرب و روی

درآمد بهمن‌ماه فگستر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کرد. درآمد کیمیا و زنگان نیز در این بازه زمانی بیش از ۱۵۰ درصد افزایش یافته است ولی درآمد فتوسا با افت بیش از ۸۵ درصدی مواجه شد. درآمد فاسمین و فزرین نیز در بازه زمانی مورد بررسی کاهش پیدا کرد. درآمد بسیاری از این شرکت‌ها نسبت به میانگین درآمد ماهانه در سال ۱۴۰۲ نیز کاهشی بود.

بهمن کم‌درآمد برای تولیدکنندگان سرب و روی

درآمد بهمن‌ماه فسرب نسبت به میانگین ماهانه در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۵۰ درصد افزایش یافت. فگستر نیز با افزایش ۱۰۰ درصدی درآمد نسبت به میانگین سال در رتبه دوم قرار می‌گیرد ولی فگستر در این بخش نیز با کاهش ۸۰ درصدی درآمد در بهمن‌ماه مواجه شده است. بهمن برای فگستر ماه پردرآمدی نبود و نسبت به میانگین‌های مختلف درآمد پایین‌ترین را به ثبت رسانده است. در این بخش فاسمین، کیمیا، فروش و فرآور نیز نسبت به میانگین سال درآمد پایین‌تری به ثبت رسانده‌اند. با وجود رشد درآمدها در بهمن‌ماه، درآمد ۱۱ ماه ابتدایی امسال این شرکت‌ها نسبت به ۱۱ ماه اول سال گذشته رشد داشت.

بهمن کم‌درآمد برای تولیدکنندگان سرب و روی

فرآور در ۱۱ ماه اول سال ۱۴۰۲، ۳۳۱ درصد درآمد بالاتری نسبت به ۱۱ ماه اول سال گذشته به ثبت رسانده است. فگستر، کیمیا، سنگان و فزرین در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. درآمد ۱۱ ماه اول فروی و فسرب نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. در مجموع درآمد بیشتر تولیدکنندگان در گروه سرب و روی نسبت به سال گذشته افزایشی بود، درحالی که درآمد بهمن‌ماه آنها صعودی نبود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =