استاندار اصفهان

استاندار اصفهان گفت: رویکرد و راهبرد اساسی جمهوری اسلامی ایران در مقابل فدراسیون روسیه روشن است و ایران اسلامی به عنوان یکی از دوستان راهبردی و استراتژیک خود به روسیه نگاه می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، شنبه پنجم اسفندماه، در دیدار با آن دری ژیلتسوف سرکنسول روسیه در اصفهان گفت: رویکرد و راهبرد اساسی جمهوری اسلامی ایران در مقابل فدراسیون روسیه روشن است و ایران اسلامی به عنوان یکی از دوستان راهبردی و استراتژیک خود به روسیه نگاه می‌کند.

وی ادامه داد: ملاقات، جلسات و پیگیری‌هایی که میان رهبران دو کشور، وزیران امور خارجه و در سطوح مختلف در حال برنامه‌ریزی است ناظر به همین موضوع است.

استاندار اصفهان متذکر شد: دستور ریاست‌جمهوری ایران نیز این است که در راستای تقویت روابط میان استان‌های ایران و روسیه تلاش کنیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: سفرهای متعدد هیأت‌های گوناگون از استان‌های مختلف به فدراسیون روسیه نیز جهت تقویت همین روابط صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: بواسطه همین نگاه میان رهبران دو کشور، روابط در حال توسعه و گسترش هستند.

استاندار اصفهان گفت: در سفر رئیس جمهور تاتارستان روسیه به اصفهان نیز سعی شد تا رویکرد را به سوی یک برنامه و نقشه راه مشترک ببریم.

مرتضوی بیان کرد: برگزاری هفته فرهنگی اصفهان و تاتارستان از جمله ظرفیت‌های فرهنگی است که می‌تواند منجر به گسترش روابط شود.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای توافقاتی که میان مدیریت استان و رئیس جمهور تاتارستان روسیه انجام شد نمایندگان مشترک با رویکرد عملیاتی برای به سرانجام رساندن توافقات عمل می‌کنند.

استاندار اصفهان گفت: درصدد هستیم تا تفاهم‌های صورت گرفته به برنامه و اقدام مبدل شود، این موضوع در سالگرد بیست سالگی تفاهم نامه خواهرخواندگی اصفهان و سن پترزبورگ نیز دنبال می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =