فیله گوساله

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد رستوران‌های لاکچری اصفهان مشتری پای ثابت فیله گوساله هستند به همین دلیل این فیله‌ها به صورت محدودی در قصابی‌ها عرضه می‌شوند. بعضی از رستوران‌ها از هفته‌ها قبل فیله گوساله کشتار نشده را پیش‌خرید کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، گوشت گوساله در قصابی‌های سطح اصفهان به کرات عرضه می‌شود ولی پیدا کردن فیله گوساله سخت و گاهی غیرممکن است. گفت‌وگو با قصابی‌های سطح شهر نشان می‌دهد فیله گوساله به ندرت حتی به دست قصاب‌ها می‌رسد زیرا هتل‌های شهر یا رستوران‌های لاکچری از هفته‌ها قبل فیله‌های گوساله را پیش‌خرید کرده‌اند. یک قصاب در محله مدرس به خبرنگار ایراسین گفت: قصابی‌ها کمتر یک گوساله کامل می‌خرند و هر قسمتی که از گوساله بخریم فیله را به ما نمی‌فروشند.

تعدادی از قصابی‌های بزرگ اصفهان نیز از عرضه فیله گوساله خودداری می‌کنند برای مثال متصدی قصابی سیتی‌سنتر در این‌باره گفت: فیله گوساله برای فروش داریم ولی مشتری باید از یکی دو هفته قبل ثبت‌نام کند و مبلغی را به عنوان بیعانه بپردازد تا برای او فیله کنار بگذاریم. تعدادی از قصابی‌های شهر در صورت تقاضا و دریافت بیعانه به مشتریان خاص فیله گوساله می‌فروشند ولی قیمت تمام شده آن از گوشت گوساله بیشتر است. متصدی قصابی سیتی‌سنتر در مورد قیمت فیله گوساله گفت: هر کیلوگرم حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان بالاتر از قیمت گوشت گوساله است. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد تعدادی از قصابی‌های سطح شهر فیله گوساله را حتی با قیمت کیلویی ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نیز می‌فروشند. با این حال سطح عرضه فیله ناچیز و کم است.

افشان یکی از قصابی‌های محله ولی عصر گفت: هر گوساله حدود ۳ کیلوگرم فیله دارد که لذیذترین بخش گوشت آن و به تعبیر برخی لذیذترین گوشت قرمز حلال است. این قصابی مدعی است رستوران‌های سطح شهر این بخش لذیذ گوشت گوساله را قبل از کشتار پیش خرید می‌کنند. وی ادامه داد: رستوران‌های لاکچری شهر به خصوص چند هتل خاص مشتری دائم فیله گوساله هستند. با وجود تلاش برای گفت‌گو اما مسئولان رستوران‌های بزرگ، راضی به گفت و گو نشدند اما آشپز یکی از رستوران‌های منطقه درچه دراین‌باره گفت: فیله گوساله برای استیک، بیف و کباب بسیار لذیذ است و مشتری هم پول خوبی برای آن می‌پردازد.

براساس اطلاعات این آشپز، رستوران‌ها فیله گوساله را تا کیلویی یک میلیون تومان می‌خرند ولی غذای طبخ شده از آن تا کیلویی ۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد به همین دلیل رستوران‌ها به ویژه رستوران‌های لاکچری اصفهان مشتری پایه ثابت فیله گوساله هستند. صابری یکی از قصاب‌های نزدیک به پل مارنان در این‌باره گفت: ما هر قسمتی از گوساله را می‌توانیم بخریم به جز فیله چون از قبل رستوران‌های اصفهان فیله‌های گوساله را خریده‌اند ولی اگر مشتری سفارش بدهد می‌توانیم با پرداخت هزینه بالاتری فیله تهیه کنیم. چند قصابی در سطح شهر اصفهان مدعی شدند رستوران هتل عباسی و هتل آسمان از مشتری‌های پایه ثابت فیله گوساله هستند اما مدیران این دو رستوران راضی به گفت‌وگو نشدند فقط مسئول یکی از این رستوران‌ها به ایراسین گفت: تلاش می‌کنیم بهترین و کمیاب‌ترین نمونه‌های گوشت را با هر قیمت و زحمتی برای مشتری فراهم کنیم.

گفت‌وگو با چند قصاب در سطح شهر نشان می‌دهد با وجود عرضه محدود فیله گوساله، تقاضای خاصی نیز برای آن وجود ندارد زیرا افراد کمی حاضرند برای هر کیلو فیله گوساله تا بیش از کیلویی ۷۰۰ هزار تومان هزینه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =