کیش

سرپرست مدیریت توسعه تجارت و امور گمرکی منطقه آزاد کیش گفت: تراز تجاری منطقه آزاد کیش مثبت است و سامانه «epl» گمرک در این منطقه اجرا نشده و گزارش‌های مبتنی بر سامانه مذکور، برای منطقه آزاد کیش غیرقابل استناد است.

به گزارش ایراسین و به نقل از بازار، مهدی ذوقی با اشاره به انتشار خبری مبنی صفر بودن صادرات منطقه آزاد کیش افزود: اگر صادرات و امور ارزآور را از یکسو و واردات و امور ارزبر را از سوی دیگر در نظر بگیریم، تراز تجاری منطقه آزاد کیش مثبت است.

وی گفت: در سرزمین اصلی، تشریفات و اطلاعات واردات و صادرات از طریق سامانه گمرک جمهوری اسلامی موسوم به «epl» انجام و مدیریت می‌شود، اما این سامانه تاکنون در منطقه آزاد کیش اجرا نشده و بر این اساس محاسبات مربوط به تراز تجاری از آن سامانه نیز درست نبوده و مرجع اصلی محاسبه تراز ارزآوری و یا خروج ارز مترتب بر بازرگانی کالا، سامانه گمرک آنلاین کیش است.

ذوقی با بیان اینکه حسب قوانین و ضوابط موضوعه مناطق آزاد تجاری - صنعتی، مفهوم واردات و صادرات بین این منطقه از یکسو و دیگر کشورهای خارجی، سایر مناطق و یا سرزمین اصلی از سوی دیگر اطلاق می‌شود، توضیح داد: بر اساس آمارهای موجود نزدیک‌به نیمی از واردات منطقه آزاد کیش برای مصارف داخلی جزیره اعم از کیشوندان و گردشگران این منطقه انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: بر اساس آمارهای مستند و متقن موجود، صادرات و ارزآوری کیش بیش از واردات است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =