• ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
  • کد خبر: 49730
  • readingTime: ۱ دقیقه
بازار طلا

نوسانات قیمتی در بازار طلا و سکه اصفهان طی هفته چهارم بهمن‌ماه کاهش پیدا کرد. بازاریان عقیده دارند اکنون به صورت سنتی تقاضا برای طلا افزایش می‌یابد ولی اقدامات بانک مرکزی و کاهش نرخ انس طلا در بازارهای جهانی مانع از افزایش قیمت شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هیجانات در بازار داخلی سکه و طلا با آغاز هفته چهارم بهمن‌ماه فروکش کرد و قیمت‌ها حتی به نوسانات نرخ انس نیز واکنش خاصی نشان نمی‌دهد. مجتبی فتحی یکی از فعالان بازار طلای اصفهان در این‌باره به خبرنگار ایراسین گفت: پس از چند هفته پر هیجان در بازار طلا، این هفته آنقدر نوسانات کاهش پیدا کرد که انگار بازار در خواب زمستانی فرو رفته‌است.

سکه امامی تا روز پنج‌شنبه در محدوده ۳۲ میلیون و ۴۴۰ هزار تا ۳۲ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان نوسان می‌کرد. برآیند هفتگی قیمت سکه امامی تا ظهر پنج‌شنبه منفی است.

هیجانات بازار طلا فروکش کرد

نمودار قیمتی سکه امامی نشان می‌دهد در محدوده ۳۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان حجم تقاضا بالاست در حالی که فعالان بازار در محدوده بالاتر از ۳۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان با شدت زیادی فروشنده هستند. با این وجود حباب قیمت سکه در هفته چهارم بهمن ماه صعودی بود و به بیش از ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

هیجانات بازار طلا فروکش کرد

حباب سکه با وجود کاهشی بودن قیمت سکه در هفته گذشته روند صعودی داشت و اکنون در محدوده مقاومتی مهمی قرار دارد. فتحی در این‌باره گفت: اگر حباب سکه به بالاتر از ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برسد تا ۸ میلیون تومان پیش‌خواهد رفت. در بازار طلای آبشده نیز تقاضا در کانال ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بالاست و خریداران بارها از این محدوده حمایت کرده‌اند در مقابل برای عبور به کانال ۱۲ میلیون تومان نیز ناتوان است.

هیجانات بازار طلا فروکش کرد

این هفته نوسانات در بازار طلای آبشده نیز نسبت به هفته‌های گذشته کاهش یافت و به تعبیر فعالان بازار قیمت طلای آبشده برای شکست روند نزولی خود ناتوان است. فتحی فعال بازار طلا در این باره گفت: ریزش سنگین قیمت طلای آبشده پس از دو هفته متوقف شد ولی هنوز سیگنال صعودی در بازار وجود ندارد. برخی از فعالان بازار عقیده دارند روند قیمتی طلای ۱۸ عیار صعودی شده است.

هیجانات بازار طلا فروکش کرد

با وجود همبستگی بالا میان بازار طلای آبشده و طلای ۱۸ عیار ولی سطح تقاضا در بازار طلای ۱۸ عیار بالاست. گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد تقاضا برای مصنوعات طلا نیز در هفته گذشته افزایش یافته‌است. با این حال فعالان بازار عقیده دارند اقدامات بانک مرکزی در کنار کاهش قیمت انس در بازارهای جهانی مانع بزرگی برای رشد قیمت‌ها در بازار طلای اصفهان است. اکنون طلا در فصل سنتی تقاضا قرار دارد ولی قیمت انس هر روز نسبت به روز قبل کاهش پیدا می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =