علیرضا کاظمی

معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه گفت: در زیست‌بوم فولاد مبارکه برای داشتن مجلسی قوی و برای ایران قوی در انتخابات شرکت خواهیم کرد.

به گزارش ایراسین، علیرضا کاظمی، معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه در جمع نخبگان بسیج کارگری استان که با حضور معاون سیاسی بسیج مستضعفان کشور برگزار شد، اظهار کرد: نظام اسلامی از دو رکن اسلامیت یا مشروعیت و جمهوریت تشکیل می‌شود و در چنین حکومتی یکی از رسالت‌های حکمرانان این است که جامعه را با مشارکت مردم اداره کنند. با این وصف هرجا مردم با حضور در میدان نقش خود را به‌درستی ایفا کرده‌اند، مشاهده می‌کنیم که آن بخش از حاکمیت با مطلوبیت نیز همراه شده و در بخش‌هایی که نقش مردم کم‌رنگ شده و آن بخش‌ها و سازمان‌ها با نگرش‌های غیرمردم‌سالاری اداره شده، دچار عارضه‌های خاص خود شده است.

وی افزود: در قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی ایران در اصل ۴۴ به حوزه‌های خصوصی‌سازی یا تعاونی‌ها اشاره شده است. در این خصوص فرمان رهبر معظم انقلاب نیز این بوده که اصل ۴۴ باید به‌درستی اجرا شود و هرجا که این اصل به‌درستی اجرا و برجسته شده است شاهد اتفاقات خوب و اجرایی شدن نقش مردم به بهترین شکل بوده‌ایم. مثال بارز این رویکرد را می‌توان در اقدام فولاد مبارکه برای گسترش عدالت توزیعی حاصل از ثروت‌های عمومی مشاهده کرد که یک نمونه از آن توزیع سهام فولاد مبارکه در میان مردم بوده است.

به گفته معاون سرمایه‌های انسانی فولاد مبارکه، با چنین رویکردی است که دولت در سیاست‌گذاری‌های کلان ورود می‌کند و حوزه اجرایی را به نخبگان و آحاد مختلف جامعه واگذار می‌کند. در چنین فضایی است که امروزه مشاهده می‌کنیم شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار زیادی در کشور مورد حمایت قرار گرفته‌اند و خیل گسترده‌ای از نخبگان در کارگروه‌های خود مشغول فعالیت و اثربخشی برای جامعه شده‌اند. از مهم‌ترین دستاوردهای دیگر این رویکرد می‌توان به جلوگیری از فرار مغزها و مهاجرت نخبگان به خارج از کشور اشاره کرد.

وی در همین زمینه تصریح کرد: حاکمیت با حمایت مردم تعریف می‌شود و حضور و حمایت مردم برای این حمایت ضروری است. ازاین‌رو باید برای حضور حداکثری افراد و مخصوصاً جوانان، زمینه مشارکت آن‌ها در امور و به‌ویژه در موضوع انتخابات را فراهم کرد.

کاظمی با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر سرانه حضور و مشارکت کارکنان فولاد مبارکه در نظام‌های مشارکتی ازجمله نظام پیشنهادها و ثبت دانش بسیار زیاد است، گفت: این میزان حضور به دلیل نهادینه شدن همین رویکرد است که دعوت برای مشارکت و حضور کارکنان در این نظام‌ها صرفاً از طریق زبان نبوده، بلکه زمینه مناسب برای آن نیز فراهم شده است؛ بنابراین با همین تعبیر همواره مشارکت مؤثری در انتخابات نیز داشته‌اند.

رأی امروز ما سرنوشت فردا را رقم می‌زند

وی با بیان اینکه رهبر حکیم و فرزانه که سکان‌دار نظام اسلامی هستند در خصوص انتخابات تمامی زمینه‌های تصمیم‌گیری را به خود مردم واگذار کرده‌اند، گفت: بااین‌حال متأسفانه شاهد هستیم در جاهایی که مشارکت در انتخابات کم‌رنگ‌تر بوده است، اختیار و تصمیم‌گیری به دست نااهلان آن حوزه‌ها افتاده و حاکمیت با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده است؛ بنابراین برای تعیین سرنوشت خودمان باید خودمان تصمیم بگیریم همان‌گونه که در قرآن کریم نیز تأکید شده است که سرنوشت هر قوم به دست خود آن‌ها تعیین می‌شود. به خاطر داشته باشیم رأی امروز ما سرنوشت فردا را رقم می‌زند.

مدیران و کارکنان فولاد مبارکه در این شرکت آموخته‌اند که مشارکت‌جو باشند

معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه با تأکید بر اینکه همه مدیران و کارکنان فولاد مبارکه در این شرکت آموخته‌اند که مشارکت‌جو باشند گفت: در همه عرصه‌های سیاست‌گذاری و سیاست‌گزینی و حتی عملیاتی همه ما به‌صورت داوطلبانه مشارکت‌جو هستیم و اعلام می‌کنیم که در زیست‌بوم فولاد مبارکه برای داشتن مجلسی قوی و برای ایران قوی در انتخابات شرکت خواهیم کرد. خاصه اینکه در جلسه شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر شرکت نیز مقرر شد که زمینه‌های لازم برای حضور حداکثری کارکنان در انتخابات فراهم شود و به همین منظور با همکاری تمامی واحدهای ذی‌ربط، زمینه را برای مشارکت خانواده بزرگ فولاد مبارکه در انتخابات مهیا خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب برای عملیاتی کردن مردم‌سالاری دینی چهار خصوصیت الزامی برای انتخابات پیش‌رو را مشارکت قوی، رقابت واقعی، سلامت و امنیت معرفی فرموده‌اند، خاطرنشان کرد: ما در فولاد مبارکه به یکی از ارکان این راهبرد که همان اصل مشارکت است می‌توانیم عمل کنیم و معتقدیم سایر موارد را باید نهادهای مربوطه مراقبت و عملیاتی کنند.

برای اینکه بتوانیم در مسیر خلق آینده بهتر برای جامعه گام برداریم حتماً باید انسان‌های فکور، نخبه، دلسوز و متعهد به مجلس شورای اسلامی راه یابند

به گفته کاظمی، برای اینکه بتوانیم در مسیر خلق آینده بهتر برای جامعه گام برداریم، حتماً باید انسان‌های فکور، نخبه، دلسوز و متعهد به مجلس شورای اسلامی راه یابند؛ چراکه تصمیم‌گیری آن‌ها در همه زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و همچنین بر سرنوشت سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی کشور تأثیر دارد. به‌عنوان‌مثال، تصمیم‌گیری قانون‌گذاران کشور می‌تواند در حوزه‌های انرژی و مواد موردنیاز صنایع، وضع قوانین برای منع واردات اقلامی که در کشور توان تولید آن‌ها وجود دارد و همچنین بر تسهیل صادرات محصولات تولیدی، خریدوفروش و بسیاری از موارد دیگر مؤثر باشد.

انتخاب نماینده اصلح بدون جانب‌داری سیاسی از فرد یا گروه خاص

وی تصریح کرد: همه کارکنان فولاد مبارکه بدون هرگونه جانب‌داری سیاسی با فکر و تعمق بسیار قوی هریک از کاندیداهای حوزه انتخابی خود را به بهترین شکل ممکن انتخاب خواهند کرد و امیدواریم نمایندگان انتخاب‌شده تمامی تلاش خود را برای آبادانی هرچه بیشتر و رفاه مردم به کار گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =