• ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
  • کد خبر: 49174
  • readingTime: ۲ دقیقه
رمزارز

کمتر از ۳ ماه تا رویداد هاوینگ بیت‌کوین باقی‌ مانده است. رشد قیمت تتر در روزهای اخیر دلیلی شد تا بیت‌کوین دوباره سقف ریالی خود را بشکند ولی اگر براساس بدبینانه‌ترین پیش‌بینی‌ها قیمت بیت‌کوین در هاوینگ پیش‌رو به ۹۰ هزار دلار برسد، سقف ریالی آن بالاتر از ۵ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت بیت‌کوین در طول هفته گذشته در محدوده ۴۰ تا ۴۳ هزار دلار نوسان می‌کرد ولی تتر ۵۸ هزار تومانی دلیلی شد تا سقف ریالی بیت‌کوین برای چندمین‌بار در طول هفته‌های گذشته شکسته شود. هفته گذشته قیمت ریالی بیت‌کوین به ۲ میلیارد و ۵۴۷ میلیون تومان رسید و سپس با کاهش نرخ ارز در بازار غیر رسمی بیت‌کوین دوباره به کانال ۲ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان بازگشت. اسفند سال گذشته هر بیت‌کوین حدود ۹۰۰ میلیون تومان قیمت داشت.

هر عدد بیت‌کوین، شاید ۵ میلیارد تومان!

در کنار بیت‌کوین قیمت ریالی بسیاری از رمزارزها نیز در طول هفته گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشت. برای مثال قیمت ریالی اتریوم به فراتر از ۱۳۸ میلیون تومان رسید. بازار رمزارزها نسبت به دلار نیز روند صعودی داشت ولی نوسانات نرخ تتر دلیلی شد تا رمزارزها نسبت به ریال رشد بیشتری داشته باشند. با این حال تتر به سقف تاریخی خود نرسید.

هر عدد بیت‌کوین، شاید ۵ میلیارد تومان!

سقف تاریخی تتر در صرافی‌های داخلی در نزدیکی قیمت ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان قرار دارد در حالی که هفته قبل نرخ تتر در بسیاری از صرافی‌های داخلی به ۵۹ هزار تومان نیز نرسید و از محدوده ۵۸ هزار و ۵۰۰ تومان ریزشی شد. با این وجود بیت‌کوین یک مرتبه دیگر سقف ریالی خود را شکست. تا شرایط برای سرمایه‌گذاران این حوزه ایده‌آل باشد. در معاملات بیت‌کوین به دلار نیز بازار هفته آرامی را سپری کرد. فعالان بازار عقیده دارند تثبیت بیت‌کوین در کانال ۴۳ هزار دلار خبر خوبی برای سایر رمزارزهاست، بسیاری از رمزارزها نیز در واکنش به این اتفاق رشدهای چند ده‌درصدی به ثبت رساندند. با این حال شاخص ترس و طمع همچنان در محدوده خنثی قرار دارد.

هر عدد بیت‌کوین، شاید ۵ میلیارد تومان!

اگرچه باید در نظر داشت شاخص ترس و طمع در طول دو هفته گذشته صعودی بود و دوباره به محدوده طمع نزدیک شده است. شاخص‌های دیگر نیز از ورود نقدینگی جدید به بازار رمزارزها خبر می‌دهد. بازار رمزارزها به صورت دوره‌ای هر ۴ سال یک‌مرتبه در آستانه رویداد هاوینگ بیت‌کوین مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد و اکنون تا هاوینگ کمتر از ۳ ماه دیگر زمان باقی مانده است.

هر عدد بیت‌کوین، شاید ۵ میلیارد تومان!

عرضه بیت‌کوین پس از هر هاوینگ کاهش پیدا می‌کند و به دنبال آن قیمت صعودی خواهد شد. در روزهای اخیر مؤسسات مختلف پیش‌بینی‌های متفاوتی از قیمت بیت‌کوین در هاوینگ پیش‌رو مطرح کرده‌اند. بسیاری از آنها عقیده دارند بیت‌کوین دست‌کم تا سقف ۹۰ هزار دلار پیش خواهد رفت. اگر قیمت بیت‌کوین مانند هاوینگ قبلی حدود ۳.۵ برابر رشد کند، قیمت ریالی هر بیت‌کوین به بیش از ۱۴ میلیارد تومان می‌رسد. حتی اگر بیت‌کوین فقط تا ۹۰ هزار دلار صعودی شود قیمت ریالی آن بیش از ۵ میلیارد تومان است. تقریباً درصد بالایی از فعالان بازار رمزارزها معتقدند قیمت بیت‌کوین به ۹۰ هزار دلار می‌رسد ولی تعدادی از آنها عقیده دارند بیت‌کوین پیش از روند صعودی پس از هاوینگ، کاهش پیدا می‌کند و سپس به سوی سقف‌های جدید حرکت خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =