سیمان

رئیس هیأت مدیره انجمن صنعت سیمان گفت: در تابستان امسال فکر می‌کردیم به خاطر محدودیت در تأمین انرژی با کاهش تولید روبرو شویم که با همکاری وزارت نیرو و شخص وزیر شاهد رشد ۱۲ درصدی در تولید سیمان بودیم.

به گزارش ایراسین و به نقل از ایرنا، حمید فرمانی اظهار داشت: با این افزایش تولید جلوی نوسانات قیمتی گرفته شد به گونه‌ای که میانگین قیمت سیمان در اول تابستان تا پایان آن در کل کشور یکسال بود، تنها در برخی مناطق و به صورت جزئی نوساناتی وجود داشت که رفع شد.

وی افزود: صنعتگران اقدام به تولید سیمان می‌کنند تا برای تأمین نیاز کشور به سمت واردات نرویم.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنعت سیمان با بیان اینکه ۹۰ میلیون تن ظرفیت اسمی تولید سیمان است، گفت: ۷۲ میلیون تن ظرفیت تولیدی داریم.

وی تاکید کرد: مساله مهم در صنعت سیمان تأمین انرژی پایدار است ضمن اینکه وزارت نیرو نیز محدودیت‌هایی در تولید صنعت برق دارد از این رو وارد فضای ایجاد نیروگاه‌های خود تأمین شده‌ایم تا سال آینده بخشی از تأمین انرژی را توسط این نیروگاه‌ها انجام خواهیم داد.

فرمانی تاکید کرد: سرمایه گذاران نیز برای این نیروگاه‌ها اعلام علاقه مندی کرده‌اند تا نیاز صنعت سیمان را با تأمین انرژی پایدار مرتفع کنند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر حمایت از تولید تاکید کردند، گفت: در سال‌های اخیر آنچه که در محافل کلیدی در آن بحث می‌شود اقتصاد و تولید است.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنعت سیمان بیان داشت: جوانان با دانش خود و پیشکسوتان با تجربه توانسته‌اند در عرصه تولید ورود کنند و صنعت سیمان نقش مهمی در توسعه و آبادانی کشور داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =