• ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
  • کد خبر: 47235
  • readingTime: ۱ دقیقه
بارندگی

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان گفت: از صبح روز جمعه تا اوایل هفته آینده کاهش دما و در برخی نقاط مه و کاهش دید انتظار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدرضا رفیعی با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی استان اصفهان تا روز دوشنبه هفته آینده اظهار کرد: بررسی این نقشه‌ها بیانگر فعالیت سامانه بارشی تا اوایل فردا برروی استان اصفهان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی طی این مدت در اکثر مناطق به صورت قسمتی تا نیمه ابری به تدریج، ابری گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و بارش باران و ارتفاعات و مناطق غربی استان برف و مه آلودگی پیش بینی می‌شود.

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان با اشاره به اینکه از صبح روز جمعه تا اوایل هفته آینده کاهش دما و در برخی نقاط مه و کاهش دید انتظار می‌رود، ادامه داد: طی روزهای شنبه تا دوشنبه در مناطق، مرکزی صنعتی و شهر اصفهان کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس پیش بینی می‌شود.

وی در خصوص وضعیت دمایی استان اصفهان نیز تصریح کرد: دمای هوابه ویژه دمای بیشینه طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان ۳ تا ۵ درجه کاهش خواهد داشت.

رفیعی گفت: طی ۲۴ ساعت آینده خور و بیابانک با دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و بویین میاندشت نیز با دمای ۷ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین نقطه استان پیش بینی شده است.

وی همچنین با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی استان اصفهان برای افزایش غلظت آلاینده‌های جوی ابراز کرد: شرایط پایداری هوا در استان از روز شنبه آغاز و تا دوشنبه ادامه دارد.

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان ادامه داد: بر این اساس از روز شنبه شاهد غبارآلودگی، افزایش غلظت آلاینده‌ها بویژه در نیمه اول روز تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس خواهیم بود.

وی تصریح کرد: این پدیده بیشتر در اصفهان، خمینی شهر، برخوار (دولت آباد)، صنعتی اصفهان و فرودگاه اصفهان پیش بینی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =