• ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
  • کد خبر: 46927
  • readingTime: ۲ دقیقه
copper

صورت‌مالی آبان ماه برای تولیدکنندگان فلزات رنگین منتشر شد. این تولیدکنندگان اغلب نسبت به میانگین فروش ماهانه سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در آبان ۱۴۰۲ درآمد بالاتری کسب کرده‌اند درحالی‌که در این‌ بازه زمانی قیمت فلزات پایه در بازارهای جهانی ریزشی بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، صورت‌مالی آبان ماه برای تولیدکنندگان فلزات رنگین منتشر شد. این تولیدکنندگان اغلب نسبت به میانگین فروش ماهانه سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در آبان ۱۴۰۲ درآمد بالاتری کسب کرده‌اند و تمام آنها در ۸ ماه اول سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته درآمد بالاتری داشتند. درآمد آبان ماه این تولیدکنندگان به قرار نمودار زیر است:

آبان پربار برای فلزات رنگین

فملی بزرگترین تولیدکننده در حوزه فلزات رنگین است و به صورت طبیعی فروش فملی به مراتب بالاتر از سایر شرکت‌هاست. پس از آن فباهنر و فایرا قرار می‌گیرند. فروش این شرکت‌ها در طول آبان ماه نسبت به میانگین فروش ماهانه در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ به قرار نمودار زیر است:

آبان پربار برای فلزات رنگین

درآمد فملی در طول آبان ۱۴۰۲ نسبت به میانگین ماهانه سال حدود ۱ درصد کمتر بود. درآمد فایرا و کدما نیز در طول آبان ماه کمتر از میانگین ماهانه در سال ۱۴۰۲ بود ولی درآمد فایرا در آبان ۱۴۰۲ کمتر از میانگین درآمد در سال ۱۴۰۱ بود. فزر در آبان ۱۴۰۲ حدود ۳۰ درصد درآمد بالاتری نسبت به میانگین سال ۱۴۰۲ و حدود ۲۰۹ درصد درآمد بالاتری نسبت به میانگین سال ۱۴۰۲ داشت. درآمد کمنگنر، فمراد، فالوم و چدن نیز در آبان ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۰ درصد نسبت به میانگین سال گذشته رشد کرده‌ است. به جز یک مورد تمام این شرکت‌ها درآمد بالاتری نسبت به آبان ۱۴۰۱ ثبت کرده‌اند.

آبان پربار برای فلزات رنگین

در میان تولیدکنندگان مورد بررسی تنها درآمد آبان ۱۴۰۲ برای فایرا کمتر از درآمد آبان ۱۴۰۱ بود. درآمد سایر تولیدکنندگان در بازه زمانی مورد بررسی صعودی بود. درآمد فمراد در آبان ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۷ درصد رشد کرد. رشد درآمد این تولیدکنندگان در آبان و به صورت کلی طی ماه‌های مختلف امسال نسبت به سال گذشته منجر به رشد درآمد ۸ ماه اول سال ۱۴۰۲ نسبت به ۸ ماه اول سال ۱۴۰۱ بود.

آبان پربار برای فلزات رنگین

درآمد تمام تولیدکنندگان مورد بررسی در طول ۸ ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر بود. بیشترین رشد درآمد مربوط به فزر و فمراد است. درآمد فزر در بازه مورد بررسی ۱۰۸ درصد افزایش یافته‌است. حتی درآمد فملی به عنوان بزرگترین تولیدکننده در میان شرکت‌ها بالا نیز در ۸ ماهه نسبت به سال قبل بیش از ۵۳ درصد افزایش یافته‌ است. این رشد درآمدها در حالی اتفاق می‌افتد که در ماه‌های ابتدایی از سال جاری قیمت فلزات در بازارهای جهانی به شدت ریزشی بود برای مثال قیمت مس از محدوده ۹ هزار و ۵۰۰ دلار تا ۷ هزار و ۹۰۰ دلار به ازای هر تن ریخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =