رستا

تحقق مسئولیت اجتماعی فولاد مبارکه در حوزه اشتغالزایی و احیای صنعت گردشگری و صنایع دستی در شرق و غرب اصفهان رویکرد جدیدی است که در مسیر مسئولانه فولاد مبارکه دنبال شده است.

پایگاه خبری ایراسین، فولاد مبارکه در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی ایران متافو با رویکردی متفاوت با ۵ گفتمان‌ مسیرپیشران، مسیر متعالی، مسیر نوآور، مسیر مسئولانه و مسیر سبز شرکت کرد.

گفتمان‌هایی که هر کدام در نوع خود حرف‌های جدیدی برای گفتن دارند و به نوعی همه استراتژی‌های فولاد مبارکه طی یک دهه آینده به این محورها بستگی دارد، آنچه در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی ایران متافو بیش از هر چیز دیگری نظر بازدیدکنندگان از غرفه فولاد مبارکه را به خود جلب کرد، راه‌اندازی غرفه متفاوت این شرکت در حوزه مسئولیت اجتماعی و در راستای نمایشی از مسیر مسئولانه است.

احیای صنعت گردشگری و صنایع دستی در شرق اصفهان به همت فولاد مبارکه/مسیر مسئولانه ادامه دارد

غرفه «رستا» غرفه‌ای از مسئولانه رفتار کردن فولاد مبارکه برای جامعه محلی آسیب دیده از بحران‌های آبی است، اتفاقی که منجر به آموزش و اشتغال‌زایی برای افرادی شده که به دنبال کم آبی و بی آبی‌ها محل درآمد خود را از دست داده و امروز با رویکردی جدید و با حمایتی همه جانبه باردیگر شاغل شده‌اند.

غلامرضا پوربافرانی، رئیس توسعه و تکامل منطقه‌ای فولاد مبارکه در این ارتباط به خبرنگار ایراسین با اشاره به رویکرد جدید فولاد مبارکه در بحث مسئولیت اجتماعی اظهار می‌کند: بر اساس مطالعه و تحقیقات انجام شده در شرق اصفهان با استفاده از سیستم‌های تئوری و عملی به روز در روستاهای این محدوده کانون‌های پیشرفت تشکیل دادند.

وی ادامه می‌دهد: این کانون‌های پیشرفت را امام جماعت روستا، معتمدین، کنشگران سیاسی و اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی روستا و افرادی که در روستا بارز هستند تشکیل می‌دهند. این اعضا مشکلات روستای خود را استحصا کردند و برای رفع آنها اولویت‌بندی و اقدامات بعدی برنامه‌ریزی شد.

احیای صنعت گردشگری و صنایع دستی در شرق اصفهان به همت فولاد مبارکه/مسیر مسئولانه ادامه دارد

رئیس توسعه و تکامل منطقه‌ای فولاد مبارکه با اشاره به یکی از این اقدامات در روستای ورزنه تصرح می‌کند: مباحث مربوط به گردشگری و صنایع دستی در این روستا دنبال شد و سیستم کاربافی که بازمانده این صنعت است مورد بازیابی قرار گرفت و با توجه به سختی و سبک این کار معمولا جوانان از آن استقبال نمی‌کنند.

وی ادامه می‌دهد: فولاد مبارکه از این موضوع حمایت کرد و با صنعتی کردن و به روز کردن این دستگاه و آموزش افراد بیشتر، این صنعت احیا شد؛ در حال حاضر حدود 180 نفرآموزش دیدند و 50 نفر کاربافی می‌کنند.

پوربافرانی با اشاره به حمایت فولاد مبارکه در بخش‌های صنایع دستی، مشاغل خانگی و قالی بافی می‌گوید: این حمایت‌ها در راستای اشتغال زایی صورت گرفته و این اقدام به عنوان اولین نمونه انجام گرفته طی یک سال و نیم گذشته است.

وی خاطر نشان می‌کند: با توجه به نتیجه حاصل شده، اقدام بعدی در منطقه غرب اصفهان و در شهرستان لنجان و مبارکه انجام می‌گیرد و مراحل و مطالعات اولیه انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =