لپ تاپ

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد تقاضا برای لپ‌تاپ‌های اقتصادی در اصفهان توسط دانش‌آموزان و دانشجویان افزایش یافته است و درمیان برندهای مختلف در بازار گجت‌ها، بیشترین سهم بازار لپ‌تاپ‌های اقتصادی به شرکت لنوو اختصاص دارد. ایسوس و ایسر نیز در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، گزارش‌های میدانی از بازار گجت‌ها نشان می‌دهد تقاضا برای خرید لپ‌تاپ‌ در اصفهان افزایش یافته است و دانش‌آموزان و دانشجویان عمده خریداران لپ‌تاپ در بازار نصف‌جهان به شمار می‌روند. به گفته شماری از فعالان این بازار تداوم آلودگی‌ها و برگزاری کلاس‌ها به صورت آنلاین سبب شده فروش لپ‌تاپ‌ها به ویژه مدل‌های اقتصادی افزایش یابد. با این حال بودجه مورد نیاز برای خرید یک لپ‌تاپ اقتصادی چقدر است؟ درحال حاضر قیمت لپ‌تاپ‌ها در بازار اصفهان از ۹ میلیون تومان شروع می‌شود و با پرداخت ۹ تا ۱۵ میلیون تومان امکان خرید شماری از تولیدات اقتصادی ایسر، ایسوس و لنوو وجود دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشترین سهم بازار لپ‌تاپ‌های اقتصادی به شرکت لنوو اختصاص دارد و ایسوس و ایسر در جایگاه بعدی قرار می‌گیرند.

لنوو سهام‌دار بزرگ بازار اقتصادی‌ها

شرکت لنوو بیشترین تعداد لپ‌تاپ‌های اقتصادی یعنی کمتر از ۱۵ میلیون تومان را روانه بازار کرده است و درمیان آن‌ها تعداد زیادی لپ‌تاپ به قیمت کف بازار یعنی ۹ میلیون تومانی به چشم می‌خورد. لپ‌تاپ‌های سری Ideapad ارزان‌ترین محصولات این شرکت به شمار می‌رود. این لپ‌تاپ‌ها با هدف کاربری عمومی و انجام امور روزمره تولید شده‌اند و نباید انتظار اجرای سریع و بدون مشکل پروژه‌های سنگین از آن داشت. شرکت لنوو برای سری Ideapad به عنوان اقتصادی‌ترین نسل تولیدات خود ابعاد کوچکی یعنی ۱۱ اینچ و وزن کمتر از دو کیلوگرم در نظر گرفته تا بتوان آن‌ها را به راحتی در یک کیف دستی معمولی و در هر شرایطی با خود حمل کرد. لنوو نسخه‌های دیگر لپ‌تاپ‌های سری ۱ Ideapad را در ابعاد بزرگ‌تر روانه بازار کرده است تا کاربر براساس نیاز خود اندازه موردنظر را انتخاب کند. لپ‌تاپ‌های سری ۱ Ideapad بسته به مشخصات فنی از قبیل حافظه داخلی، رم، نوع پردازنده و... با قیمت ۹ تا ۱۴ میلیون تومان به فروش می‌رسند. همچنین لپ‌تاپ‌های سری ‌ V۱۵ از دیگر تولیدات اقتصادی لنوو محسوب می‌شود که برای انجام امور روزمره و کاربردهای دانشجویی مناسب هستند. این دسته لپ‌تاپ‌ها از ابعاد بزرگ‌تر و سخت‌افزار پیشرفته‌تری بهره می‌برند که با رنج قیمت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۵ میلیون تومان در بازار اصفهان عرضه می‌شوند.

ایسوس، محبوب و پرفروش

جدیدترین تولیدات شرکت ایسوس در بازه قیمتی بالاتر از ۱۵ میلیون تومان قرار دارند. با این‌حال ایسوس از عرضه گجت‌های اقتصادی غافل نمانده است و لپ‌تاپ‌های ۲۰۲۲ سری VivoBook این شرکت در شمار تولیدات اقتصادی آن قرار می‌گیرند که مشخصات خوبی به‌نسبت قیمت خود به کاربر ارائه می‌دهند؛ ازجمله مشخصات این لپ‌ تاپ ایسوس باید به نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با وضوح Full-HD، رم چهارگیگابایتی، پردازنده‌ مرکزی دوهسته‌ای اشاره کرد. لپ‌تاپ‌های سری VivoBook درابعاد با وزن پایینی طراح‌ شده‌اند تا دانشجویان به‌راحتی آن‌ها را حمل کنند. به گفته شماری از فعالان بازار اصفهان تقاضا برای لپ‌تاپ ایسوس مدل Vivobook L۵۱۰MA-WB۰۴-Celeron با قیمت ۱۴ میلیون تومان بسیار بالاست؛ سپس لپ‌تاپ ۱۴ اینچی ایسوس مدل E۴۱۰MA-A با قیمت ۱۵ میلیون تومان جز پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های اقتصادی در بازار اصفهان است.

ایسر، یک نماینده ولی قدرتمند

لپ‌تاپ‌های شرکت ایسر با قیمت بالایی یعنی حوالی ۸۰ میلیون تومان در بازار اصفهان عرضه می‌شوند و این شرکت تنها یک مدل اقتصادی ویژه دانشجویان راهی بازار کرده است. لپ‌تاپ ایسر ۳ Aspire تنها نماینده این شرکت در بازار گجت‌های اقتصادی به حساب می‌آید و خرید آن به بودجه ۱۵ میلیون تومانی نیاز دارد. این لپ‌تاپ قدرتمندترین گزینه‌ موجود در این بازه‌ قیمتی بوده که از سخت افزار قوی و پیشرفته نسبت به تولیدات لنوو و ایسر برخوردار است. این لپ‌تاپ برای انجام نرم‌افزارهای گرافیکی، مهندسی، مدل‌سازی سه‌بعدی کارایی دارد. ایسر برای این لپ‌تاپ اقتصادی خود نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با وزن ۱.۷ کیلوگرم در نظر گرفته است.

مشخصات و قیمت تعدادی از پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های اقتصادی در بازار اصفهان به قرار جدول زیر است:

برند

مدل

اندازه (اینچ)

وزن (کیلوگرم)

قیمت (تومان)

لنوو

V۱۵ IGL-Celeron ۴GB ۲۵۶SSD

۱۵.۶

۱.۸۵

۱۰ میلیون

لنوو

IdeaPad ۱ - کاستوم شده

۱۵.۶

۱.۵

۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار

لنوو

IdeaPad ۳-Pentium

۱۵.۴

۱.۷

۱۴ میلیون

ایسوس

E۴۱۰MA-A

۱۴

۱.۳

۱۵ میلیون

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیرعلی IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    لپ تاپ دانشجویی ۱۵ میلیون!😐 مگه ما دانشجوها درامد داریم وای یه زمانی دایی من با ۲ میلیون لپ تاپ جدید ایسرو خرید الان کم‌ترینش ۹ میلیون اونم لنوو؟ به کجا داریم می‌رسیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =