• ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
  • کد خبر: 45623
  • readingTime: ۲ دقیقه
شمش طلا

انس طلا روز جمعه تا کانال ۱۹۳۸ عقب‌نشینی کرد و این مقدمه‌ای بود تا روز شنبه بازار طلای داخلی قرمزپوش شود. طلای آبشده به کانال ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان برگشت و سکه کانال ۲۹ میلیون تومان را از دست داد. گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد سطح تقاضا بالا نیست ولی در هفته گذشته تک فروشی‌ها به خصوص در بازار سکه افزایش یافته‌است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، انس طلا روز جمعه تا کانال ۱۹۳۸ عقب‌نشینی کرد و این مقدمه‌ای بود تا روز شنبه بازار طلای داخلی قرمزپوش شود. بنابر ادعای فعالان، بازار داخلی طلا بیش از انس به نوسانات نرخ دلار در بازار غیر رسمی حساسیت دارد با این حال هیجانات سنگین بازارهای جهانی نیز قیمت‌ها را متاثر می‌کند. به همین دلیل طلای آبشده به کانال ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان برگشت.

عقب نشینی بازار داخلی طلا پشت سر ریزش انس

طلای آبشده نخستین روز از هفته جاری به سطح قیمتی مهمی رسید. اگر خریداران موفق به حمایت از این سطح شوند قیمت ابتدا تا ۱۱ میلیون تومان و سپس ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند در مقابل اگر این سطح قیمتی از دست برود احتمال ریزش طلای آبشده تا کانال قیمتی ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان یا پایین‌تر نیز وجود دارد. بسیاری از فعالان بازار مدعی‌اند آبشده دیگر به سطح کمتر از ۱۰ میلیون تومان بر نمی‌گردد.

عقب نشینی بازار داخلی طلا پشت سر ریزش انس

هفته گذشته کندل هفتگی طلای آبشده مثبت و شکاف نزولی سنگینی داشت. طلای آبشده به تعبیر فعالان بازار درون یک الگو تکنیکالی قرار گرفته‌است. افراد زیادی مدعی‌اند طلای آبشده صعودی خواهد شد و تا پایان سال قیمت‌های جدیدی را حس خواهد کرد ولی در صورت نزولی شدن قیمت‌ها، شاید طلای آبشده به سطوح قیمتی پایین‌تری نفوذ کند. در بازار سکه شرایط با طلای آبشده متفاوت است.

نمودار قیمتی سکه نشان می‌دهد قیمت سکه در موج صعودی قیمت‌ها در بازار طلا رشد نکرد و اکنون در فاز ریزشی نیز با سرعت کمتری کاهش پیدا کرد.

عقب نشینی بازار داخلی طلا پشت سر ریزش انس

اکنون سکه در کانال قیمتی ۲۸ تا ۲۹ میلیون تومان جا خوش کرده‌ است و بنابر گزارش‌های میدانی تقاضای قابل قبولی دارد. اگر سکه موفق به حفظ کف قیمتی فعلی نشود احتمال ادامه ریزش تا سطح ۲۷ میلیون تومان وجود دارد. از طرفی باید در نظر داشت افزایش تقاضا برای سکه، قیمت را تا کانال ۳۰ میلیون تومان افزایشی خواهد کرد.

عقب نشینی بازار داخلی طلا پشت سر ریزش انس

سکه امامی کندل هفتگی را منفی به پایان رساند ولی منفی آن نسبت به طلای آبشده کمتر بود. طی هفته‌های گذشته نوسانات قیمت سکه فشرده شده‌است و بازه نوسان هر هفته کوچکتر می‌شود. یکی از فعالان بازار طلا در مورد فشردگی نوسانات قیمت سکه گفت: فشردگی سکه با شکست یک طرفه و پرش به طرف بالا یا پایین اتفاق می‌افتد هدف بالا ۳۴ میلیون و هدف پایین ۲۴ میلیون تومان است. گزارش‌های میدانی در بازار سکه نشان می‌دهد سطح تقاضا بالا نیست ولی در هفته گذشته تک فروشی‌ها افزایش یافته‌است. بعضی از خریداران بزرگتر منتظر کاهش قیمت سکه در هفته‌های پیش‌رو هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =