روز ملی کیفیت

فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از قطب‌های تولیدی و صنعتی کشور همواره کوشیده است سهم خود را در تولید و شکوفایی ارتقا دهد و راهبرد کلی شرکت، بهبود مستمر کیفیت و ارتقای روزافزون حجم کمّی و کیفی و تنوع محصولات است.

پایگاه خبری تحلیلی ایراسین: خط‌مشی شرکت فولاد مبارکه از ابتدای شکل‌گیری آن، تولید محصولات باکیفیت مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی برای تأمین نیاز داخلی فولاد و ورق فولادی بوده است. با تلاش‌های صورت‌گرفته در دوران فعالیت این گروه صنعتی، محصول فولاد مبارکه ازنظر کیفیت در کشور بی‌رقیب است و صادرات محصولات فولاد مبارکه به بازارهای جهانی نشانی بر این ادعاست که فولاد مبارکه یکی از تولیدکنندگان مطرح فولاد در جهان به شمار می‌آید و درصدد ارتقای جایگاه ایران در بازارهای بین‌المللی است.

سرآمدی و تعالی هر کسب‌وکار، اراده و خواسته صاحبان و فعالان صنعتی و اقتصادی است و تحقق این هدف درگرو رعایت کیفیت و استاندارد مطلوب در ارائه کالا و خدمات به مشتریان است. ازآنجاکه جلب رضایت مشتری، رفتاری الزام‌آور برای یک کسب‌وکار موفق است، رعایت شاخص‌های کیفیت، تأمین نیازهای مشتری، پایداری محصول، دسترسی مداوم، قابل‌اطمینان بودن و پشتیبانی از محصول، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای توسعه، تداوم و رونق هر پیشه محسوب می‌شود.

مرغوبیت و مطلوبیت کالا و رعایت کیفیت کالا نیازمند رعایت دستورالعمل‌هایی است که از سوی نهادهای متولی تعریف‌شده و طبیعی است که هر قدر کالای عرضه‌شده مطابق نیاز بازار و با بهره‌گیری از آخرین دانش و فناوری تولیدشده باشد، جلب رضایت مشتری افزایش‌ می‌یابد و تداوم معامله خریدار و فروشنده و تولیدکننده و مصرف‌کننده را تضمین می‌کند.

فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از قطب‌های تولیدی و صنعتی کشور همواره کوشیده است سهم خود را در تولید و شکوفایی ارتقا دهد و راهبرد کلی شرکت، بهبود مستمر کیفیت و ارتقای روزافزون حجم کمّی و کیفی و تنوع محصولات بوده که خوشبختانه رشد چشمگیر شاخص‌های تولیدی و اقتصادی، سهم بازار، رضایت مشتریان و افزایش صادرات محصولات به بازارهای جهانی مؤید توفیق این شرکت است.

عملکرد قابل‌دفاع و موفقیت‌آمیز شرکت فولاد مبارکه در میان صنایع، صنعت فولاد را به صنعتی پیشرو و موفق تبدیل کرده و جایگاه ایران اسلامی را به دهمین تولیدکننده فولاد در جهان ارتقا داده است. همه این‌ها به مدد جهاد صنعتگران و آبادگران ایران در این عرصه است که با تولید محصولات باکیفیت مطابق با استانداردهای داخلی و بین‌المللی، زمینه تحول و توسعه صنعتی ایران را فراهم و علاوه بر تأمین نیاز صنایع مختلف پایین‌دستی، کشور را از واردات محصولات فولادی بی‌نیاز کردند.

محصولات این شرکت تولیدی مطابق استانداردهای معتبر جهانی و با رعایت دستورالعمل‌های سازمان ملی استاندارد ایران در حوزه فولاد تولید شده و بازرسی‌ها و کنترل‌های کیفی لازم به‌طور مستمر و نظام‌مند و با دقت فراوان بر روی محصولات انجام‌شده و ضمن نمونه‌برداری در آزمایشگاه‌های دقیق و تطبیق محصول تولیدی با ضوابط و استانداردها، سفارش‌ها به مشتریان ارائه می‌شود.

شرکت فولاد مبارکه بنا به درخواست و مطابق سفارش مشتریان خود، کیفیت کلیه محصولات خود را تأیید و گواهی نموده و گواهی‌نامه‌های انطباق محصول با سفارش مشتری، آنالیز شیمیایی ذوب، تست محصول تست شرکت و بازرسی همراه با کالا، ازجمله راهکارهای افزایش کیفیت و نظارت بر محصولات شرکت بوده و علاوه بر این، گواهی‌نامه کیفیت محصول فولاد مبارکه از شرکت S.G.S سوئیس اخذشده که این دقت نظرها و حساسیت‌ها مورد استقبال مصرف‌کنندگان قرار گرفته است.

بهبود کیفیت و افزایش کمیت محصولات فولاد مبارکه در شرایط تحریم و محدودیت‌های انرژی و رقابت با سایر رقبای داخلی و خارجی و افزایش نظارت بر کیفیت مواد اولیه ورودی، ضمن افزایش بهره‌وری، کاهش ضایعات و سودآوری بیشتر برای سهام‌داران را به دنبال داشته و ضمن ارتقای برند فولاد مبارکه در بازار، سهم فروش شرکت را افزایش داده و درنهایت زمینه رضایت خریداران و سهام‌داران شرکت را فراهم ساخته است.

اهمیت موضوع کیفیت در عرصه تولید مسبب نام‌گذاری روز ۱۸ آبان ماه به نام روز ملی کیفیت شده که این نام‌گذاری بستر مناسبی برای قدردانی از زحمات کسانی است که با تمرکز بر اراده و توان و دانش و فن ایرانی، تولید محصولات کیفی در کشور را دغدغه اصلی خود قرار داده و در جهت افزایش رضایتمندی ایرانیان از تولید ملی و کاهش واردات همت گمارده‌اند و شایسته و بایسته است که ضمن قدردانی، دست همه عزیزانی که با راهبری، هدایت، مدیریت و اجرا نام فولاد مبارکه را به‌عنوان شرکتی متعالی در زمینه کیفیت مطرح نمودند به گرمی و سپاس بفشاریم.

محمدجواد براتی
مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =