• ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
  • کد خبر: 45101
  • readingTime: ۲ دقیقه
نفت

قیمت نفت در آغاز معاملات روز سه‌شنبه پس از افت بیش از ۳ درصدی در جلسه قبل، افزایش یافت و به ۸۷.۸۱ دلار رسید.

به گزارش ایراسین، قیمت نفت در آغاز معاملات آسیایی روز سه‌شنبه پس از افت بیش از ۳ درصدی در جلسه قبل، افزایش یافت، زیرا نگرانی‌ها در مورد عرضه ناشی از درگیری در خاورمیانه، آمارهای مایوس کننده اقتصادی چین را را خنثی کرد.

بهای معاملات آتی هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال ۳۶ سنت یا ۰.۴۱ درصد افزایش یافت و به ۸۷.۸۱ دلار رسید. هر بشکه قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۳۴ سنت یا ۰.۴۱ درصد افزایش و ۸۲.۶۵ دلار معامله شده است.

نفت روز دوشنبه بیش از ۳ درصد سقوط کرد، زیرا سرمایه‌گذاران در آستانه نشست روز چهارشنبه فدرال رزرو آمریکا محتاطانه رفتار کردند آن هم در شرایطی که حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه همچنان ادامه دارد.

لئون لی، تحلیلگر CMC Markets که در مرکز تجاری چین در شانگهای مستقر است، گفت: «اگرچه اسرائیل حمله زمینی انجام داد، اما خیلی سریع هم عقب‌نشینی کرد و ایران در حال حاضر فقط به بازدارندگی کلامی متوسل می‌شود. اگر این به یک تهاجم تمام عیار تبدیل شود و ایران در آن دخالت داشته باشد، نگرانی‌های شدیدتر در مورد عرضه ممکن است دوباره ظاهر شود.»

وی افزود قیمت‌ها بر اساس اصلاحات تکنیکال اوایل روز سه‌شنبه افزایش یافته بود و رشد بازار اکنون به گسترش حملات زمینی اسرائیل بستگی دارد.

تحلیلگران ING در یادداشتی گفتند: “اختلال در جریان نفت ایران همچنان بدیهی‌ترین خطر برای بازار است.”

آنها افزودند که اگر ایالات متحده یک بار دیگر تحریم‌ها را به شدت اعمال کند، عرضه از دست رفته می‌تواند بین ۵۰۰ هزار بشکه تا یک میلیون بشکه در روز باشد، اگرچه تحولات خاورمیانه هنوز بر عرضه نفت تأثیری نداشته است.

داده‌های ضعیف‌تر از انتظارات مربوط به فعالیت‌های تولیدی و غیرتولیدی چین، نگرانی‌ها از کند شدن تقاضای سوخت را از سوی مصرف‌کننده شماره ۲ نفت جهان برانگیخت.

شاخص رسمی مدیران خرید چین یک پیش‌بینی را از دست داد و به زیر سطح ۵۰ واحدی کاهش یافت.

تاثیر صادرات نفت ونزوئلا بر افزایش قیمت نفت

نگرانی‌ها درباره چشم‌انداز نامطمئن صادرات ونزوئلا نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت نفت داشته است زیرا هنوز برگزاری انتخابات در این کشور تضمین نشده است.

به گفته تحلیلگران ING، تعلیق نتایج انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری مخالفان در ماه جاری توسط دیوان عالی ونزوئلا احتمالاً این امکان را زیر سوال می‌برد که آیا ایالات متحده به معافیت خود برای تحریم‌ها علیه ونزوئلا ادامه خواهد داد.

آنها افزودند که ایالات متحده اخیراً تصمیم گرفته بود در ازای وعده برگزاری انتخابات منصفانه‌تر در سال ۲۰۲۴، تحریم‌ها را کاهش دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =