باران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: بارش باران پاییزی در اکثر مناطق کشور آغاز می‌شود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی کشور اظهار داشت: بررسی این نقشه‌ها بیانگر بارش باران، رگبار، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید برای بخش‌هایی از استان فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، ارتفاعات شمال و شرق خوزستان، لرستان، همدان، ایلام، کرمانشاه و کردستان برای امروز است.

وی با بیان اینکه برای فردا نیز در شمال غرب، سواحل غربی دریای خزر، غرب، مرکز، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان نیز بارش باران و رگبار و همچنین شرایط ابرناکی پیش بینی شده است، تصریح کرد: همین شرایط را برای روز پنجشنبه در نیمه غربی و بخش‌هایی از مرکز کشور خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه برای روز جمعه نیز در نیمه غربی کشور، مرکز، شرق و جنوب شرق سواحل غربی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی همراه با بارش پراکنده پیش‌بینی شده است، ادامه داد: روز شنبه نیز در بخش‌هایی از شمال غرب استان‌های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، رگبار و رعدوبرق و وزش باد و در نواحی مرکز، شرق و جنوب شرق کشور بارش پراکنده رخ خواهد داد.

وی همچنین به خیزش گرد و غبار از امروز در مناطق شمال شرق و شرق کشور اشاره کرد و افزود: این پدیده تا روز چهارشنبه برای مناطق شرقی پیش بینی شده است.

ضیائیان در خصوص وضعیت دمایی کشور طی 2 روز آینده نیز ابراز داشت: طی امروز و فردا اهواز با دمای ۳۵ و ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ادبیل با دمای۲ و ۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =