دانشگاه علمی کاربردی

معاون پژوهشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به اینکه این دانشگاه به سمت مهارت آموزی رفته است، گفت: امروز یکی از راه حل های موثر برای کشور رشد اشتغالزایی است.

به گزارش ایراسین، مهدخت بروجردی در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگاران ما مبنی بر آموزش مهارت در دانشگاه ها برای نیازهای استان اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی استارتاپ‌ها شناسایی مزیت‌های منطقه است، تمام استارتاپ‌ها در مناطق خاص خود برگزار می‌شوند و هدف از این کار به خودباوری رساندن مردم آن منطقه است که مسائل و مشکلات تولید را شناسایی و رفع کنند.

وی از دو مجوز جدید دانشگاه علمی کاربردی در اصفهان خبر داد و تصریح کرد: تجاری سازی محصولات کشاورزی در تیران و کروند و خورو بیابانک از جمله این مجوزها به شمار می رود که می تواند در اشتغالزایی مناسب باشد.

معاون پژوهشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به اینکه دانشگاه در طول زمان از رسالت خود غافل شده و به بیراهه رفته بود بیان کرد: هدف اصلی و حداکثری ما این است که فارغ التحصیلانی داشته باشیم که بتوانند کارآفرین باشند و خوداشتغالی داشته باشند.

وی گفت: در ۱۰ سال اول فعالیت ۳۱۳ مرکز علمی کاربردی ایجاد شده است که عمدتاً بر اساس معیارها و اصول بودند و مراکزی می‌توانستند دانشجو بگیرند که محیط واقعی کار داشته باشند و این در حالی است که در ده سال دوم تاسیس دانشگاه این تعداد مرکز به

۸۴۲ مرکز رسید و نزدیک ۲۹۰ درصد افزایش بی‌رویه داشت.

بروجردی ادامه داد: در سال۹۴، تعداد هزار و ۷۰ مرکز آموزشی در آمار دانشگاه ثبت شد که بخش عمده‌ای فاقد محیط کار، آموزشگاه، مدرس و کلاس مناسب بودند و کیفیت آموزش در آن‌ها ضعیف بودند.

معاون پژوهشی دانشگاه علمی کابردی با بیان اینکه وی با اشاره به اینکه نخستین کار در راستای کیفیت بخشی به مراکز توقف دادن مجوز بود، ابراز کرد: حدود ۵۷۰ مرکز که کیفیت نداشتند تعطیل شدند، در سال ۹۴ تعداد ۱۴ هزار کدرشته محل داشتیم در تمام شهرها بدون داشتن شرایط دانشجو گرفته بودند که متوقف شدند و تعداد کدرشته‌ها به ۵ هزار و ۲۰۰ مورد کاهش پیدا کرده است.

بروجردی همچنین تصریح کرد: در حوزه مدرسان در سال ۹۵ فراخوانی داده شد و قرار شد در رابطه با هرکسی در این دانشگاه تدریس می‌کند فرآیند جذب رعایت شود، تا قبل از این سال دانشگاه جامع علمی کاربردی ۹۰ هزار مدرس داشت که در حال حاضر به ۴۰ هزار کاهش پیدا کرده است؛ همچنین دانشگاه در حال تهیه سامانه جذب-مدرسان است که امروز آزمایشی ارائه می‌شود و ۲ استان پایلوت می‌شوند و در آخر آذر یا اوایل دی فراخوان جذب داده می‌شود.

وی تاکید کرد: در دوره مدیریت جدید بسیار تلاش شد که دانشگاه به کارکرد و رسالت اصلی خود برگردد، عنوان کرد: از هزار و ۷۰ مرکز ۲۰ درصد در تهران بود، با وجود اینکه سال‌هاست توسعه آموزش عالی در تهران ممنوع بوده است.

معاون پژوهشی دانشگاه علمی کابردی خاطرنشان کرد: قانون‌گرایی، مأموریت‌گرایی و کیفیت‌گرایی ۳ رسالت اصلی بود که دانشگاه برای خودش تعریف کرد، در همین راستا مراکز به ۴ سطح تقسیم شدند که سطح یک همه ویژگی‌ها را دارند و سطح ۴ اگر خود را به سطح ۳ نرسانند، دانشجویی به آن‌ها داده نخواهد شد و به مرور تعطیل می‌شوند.

وی گفت: اکنون بین ۳۰ تا ۴۰ مرکز سطح ۴ داریم که باید تا آخر همین ترم مشکلات خود را حل کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه علمی کابردی از افزایش ۲۰ درصدی جذب دانشجو در سال جدید خبر داد و افزود: حدود ۹۲ هزار دانشجو پذیرش شدند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌تواند به اهداف خوداتکایی، خودباوری، خواشتغالی و اقتصاد مقاومتی در جامه عمل بپوشاند که نیاز فعلی و اصلی جامعه است، تاکید کرد:در حال حاضر حدود ۸۰۰ رشته داریم اما یکی از دغدغه‌ها ایجاد رشته‌های جدید به عنوان مثال تعمیرکار ماشین‌های برقی است، برای مشاغل جدید باید به مراکز فراخوان داد البته جامعه هم نیازمند شغل‌های جدید است اما در مرحله اول از طریق تک پودمان می‌توان ضروریات را پاسخ داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =