جایزه مصطفی

معاون دبیر پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص) در اصفهان گفت: نمایشگاه تخصصی هوش مصنوعی اصفهان یکی از بزرگ‌ترین و تخصصی‌ترین نمایشگاه هوش مصنوعی ایران در اصفهان است.

رضا فتاحی معاون دبیر پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص) در گفت‌وگو با خبرگزاری ایراسین، اظهار داشت: این نمایشگاه با حضور ۵۷ شرکت برگزار می شود که این شرکت‌ها از بین ۲۴۷ شرکت برای حضور در نمایشگاه انتخاب شده‌اند.

وی افزود: ۹۰ درصد شرکت کنندگان از شرکت‌های برتر ایران هستند به گونه‌ای که همه تجاری‌سازی شده و آماده تجارت هستند.

معاون دبیر پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص) در اصفهان تصریح کرد: نمایشگاه تخصصی هوش مصنوعی اصفهان ۷ مهرماه ساعت ۹ الی ۱۸ در هتل عباسیه برگزار می‌شود.

فتاحی با بیان اینکه شنبه ۸ مهرماه در اتاق بازرگانی بزرگترین رویداد سرمایه‌گذاری در حوزه هوش مصنوعی برگزار می‌شود، بیان کرد: در این نمایشگاه تماماً دستاوردهای حوزه هوش مصنوعی به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به علل انتخاب نمایشگاه تخت عنوان هوش مصنوعی، عنوان کرد: هوش مصنوعی یکی از مسیرهای راه دولت است چرا که ده الی دوازده سال دیگر می‌بایست در ده کشور دنیا این مسیر راه مشخص شده باشد.

معاون دبیر پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص) در اصفهان با بیان اینکه متأسفانه آمار خوبی در این حوزه نداریم، یادآور شد: ایران جزو هفتاد و پنجمین کشور برتر دنیا است ولی در این راستا تسهیلاتی اخذ شد و بودجه‌هایی در نظر گرفته شد.

فتاحی بیان کرد: هوش مصنوعی یکی از صنعت‌هایی است که بدون تعامل نمی‌توان آن را انجام داد. ممکن است صنعتی مثل نانو بدون تعامل اجرایی شود ولی هوش مصنوعی نیازمند تعامل است.

وی اضافه کرد: هوش مصنوعی در حال حاضر به گونه‌ای است که نمی‌توان گفت در حال حاضر فاقد فرهنگ اجرای آن هستیم و ایرانیان نمی‌توانند در این حوزه کار کنند.

معاون دبیر پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص) در اصفهان تشریح کرد: یکی از دلایلی که رشته‌های دیگر در این نمایشگاه آورده نشده این است که هوش مصنوعی نیازمند هم افزایی است در این نمایشگاه‌ هدف رونمایی از پلتفرم بوده ضمن اینکه ایجاد این تعامل و افزایش هم افزایی‌ها مدنظر قرار گرفته است.

فتاحی با اشاره به اینکه تمام شرکت‌ها اعم از خارجی و ایرانی در این‌ پلتفرم جمع شده‌اند، مطرح کرد: در این نمایشگاه ۲۷۰ شرکت ثبت نام و ۵۷ شرکت تأیید شده‌اند. شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور در این نمایشگاه حضور دارند.

وی با اشاره به نحوه گزینش شرکت کنندگان در این نمایشگاه، گفت: شرکت‌ها برای حضور در این نمایشگاه باید محصولی که در بازار ایران به فروش می‌رود داشته باشند و همچنین باید محصول آماده صادرات داشته باشند.

معاون دبیر پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص) در اصفهان ادامه داد: شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه دعوت شده‌اند که یکسری به صورت حضوری و یکسری به‌صورت آنلاین در نمایشگاه حضور دارند.

فتاحی تصریح کرد: از ۱۵ شرکت خارجی برای حضور در نمایشگاه دعوت شده‌ و در صورتی‌ که اگر با مشکلی مواجه نشوند در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه تاکید کرد: انتظار می‌رود با برپایی این نمایشگاه، اصفهان مرکز هوش مصنوعی ایران شود و نمایشگاه با این سطح به خصوص بحث هوش مصنوعی در دهه‌های قبل برگزار نشده است.

معاون دبیر پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص) در اصفهان با اشاره به سرویس‌دهی رایگان در این رویداد عنوان کرد و افزود: این رویداد اصفهان را به قطب هوش مصنوعی دنیا تبدیل می‌کند و این در حالی است که اصفهان پتانسیل هوش مصنوعی را داراست و شرکت‌های اصفهانی شرکت‌های خوبی در حوزه صنعت هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =