گندم

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه با خرید بیش از ۱۰ میلیون تن گندم تاکنون، نان امسال کشور تامین شده و نیازی به واردات گندم نداریم، گفت: تلاش ما بر تثبیت پایداری خودکفایی در کشور است.

به گزارش ایراسین، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی، صبح امروز ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال زراعی ۱۴۰۲_ ۱۴۰۱ تاکنون ۱۰ میلیون و ۳۰۵ هزار تن گندم خریداری شده که با این میزان نان امسال کشور به صورت صد درصد تأمین شده و نیازی به واردات گندم وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تلاش داریم برنامه پایداری خودکفایی را ادامه دهیم که در شرایط اقلیمی نامتعادل دچار بحران نشویم‌ گفت: ۲ میلیون هکتار سطح زیر کشت آبی داریم که تلاش می‌کنیم با افزایش بهره‌وری و کشاورزی دانش‌بنیان سطح عملکرد را بالا ببریم تا گرفتار تنش‌های آبی نشویم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در مراتع هم با توصیه و پشتیبانی رهبری و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) طرح جهش تولید در دیم‌زارها را در برنامه داریم.

وی با بیان اینکه نهاده‌های بذر، کود و سم مورد نیاز کشاورزان تامین شده است در ادامه گفت: ۲هزار نفر از فارغ‌التحصیلان کشاورزی به صورت قراردادی در دیم‌زارها متمرکز می‌شوند تا بتوانیم سطح عملکرد را در این حوزه بالا ببریم.

نیکبخت با تاکید بر اینکه تلاش بر تثبیت پایداری خودکفایی در کشور است، افزود: مطالبات کشاورزان ۱۵۴.۵ همت بود که تا به امروز بیش از ۱۱۰ همت معادل ۷۰ درصد آن پرداخت شده است.

وی گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده و طبق تأکید رئیس جمهور سازمان برنامه و بودجه موظف است بقیه مطالبات را تا پایان شهریورماه به کشاورزان پرداخت کند و سازمان جهاد کشاورزی نیز به عنوان متولی پیگیر این مسئله است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =