• ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
  • کد خبر: 42841
  • readingTime: ۲ دقیقه
نفت

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه که سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های کلان اقتصادی بودند تا دورنمای افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا و اروپا را ارزیابی کنند، بالای ۹۰ دلار در هر بشکه ماند.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در نوامبر، با ۲۸ سنت افزایش، به ۹۰ دلار و ۹۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در اکتبر، با ۳۵ سنت افزایش، به ۸۷ دلار و ۶۴ سنت در هر بشکه رسید.

بهای نفت برنت پس از آن که عربستان سعودی و روسیه اعلام کردند که کاهش داوطلبانه عرضه خود به میزان مجموعا ۱.۳ میلیون بشکه در روز را تا پایان سال میلادی جاری تمدید خواهند کرد، هفته گذشته برای اولین بار در ۱۰ ماه اخیر، به بیش از ۹۰ دلار در هر بشکه صعود کرد.

به گفته تینا تِنگ، تحلیلگر بازار در شرکت «سی ام سی مارکتس»، معامله‌گران منتظر انتشار گزارش شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا هستند که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود و این داده می‌تواند در این که نرخ‌ بهره در بزرگترین اقتصاد جهان و بزرگترین مصرف کننده نفت جهان چه میزانی باید افزایش پیدا کند، تعیین کننده باشد.

انتظار می‌رود که فدرال رزرو آمریکا در نشست سیاست پولی هفته آینده، نرخ بهره را بدون تغییر باقی بگذارد. با این حال، دیدگاه‌های متفاوتی درباره این که آیا بانک مرکزی آمریکا در نشست نوامبر، نرخ‌ها را افزایش می‌دهد یا خیر، وجود دارد.

به گفته تحلیلگر شرکت «سی ام سی مارکتس»، دورنمای میان مدت برای نفت، مثبت مانده است زیرا چین، آمار اقتصادی بهتری را گزارش می‌کند. همچنین، کاهش تولید اوپک پلاس، عامل اصلی تاثیرگذار در روند صعودی بازار نفت است.

در این بین، بانک مرکزی اروپا تصمیم خود درباره نرخ بهره را پنج‌شنبه هفته جاری اعلام خواهد کرد. کمیسیون اروپا دوشنبه هفته جاری پیش‌بینی کرد که منطقه یورو در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ رشد کندتر از پیش‌بینی‌های قبلی خواهد داشت.

سرمایه‌گذاران همچنین منتظر آمار صنعتی مربوط به ذخایر نفت آمریکا هستند. تحلیلگران در نظرسنجی اولیه رویترز پیش بینی کردند که ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به هشتم سپتامبر، حدود دو میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است.

همچنین هفته جاری، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گزارش‌های ماهانه خود را منتشر خواهند کرد.

بر اساس گزارش رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی ماه گذشته پیش‌بینی خود از رشد تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۴ را با اشاره به شرایط نامطلوب اقتصاد کلان، به یک میلیون بشکه در روز کاهش داد. در همین حال، اوپک در گزارش ماه اوت خود، پیش‌بینی رشد تقاضا به میزان ۲.۲۵ میلیون بشکه‌ در روز در سال ۲۰۲۴ را بدون تغییر، حفظ کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =