تعادل بازار سنگ آهن هند به هم خورد!

شرکت BHP، بزرگترین شرکت معدنی جهان، در هفته‌ای که گذشت نسبت به کاهش رشد اقتصادی چین در فصل دوم سال ۲۰۲۳ به نسبت میزان مورد انتظار و کاهش ارزش بازار ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شرکت BHP، بزرگترین شرکت معدنی جهان اعلام کرد: اگر بازار مسکن چین دچار ضعف شود، تقاضای آهن و فولاد در دیگر نقاط جهان نخواهد توانست تقاضای دومین اقتصاد جهان را جبران کند.

به گفته‌ی BHP، تقاضای چین برای کالاهایی از جمله سنگ آهن و مس در ماه‌های آینده نامشخص است و تا حد زیادی به این بستگی دارد که سیاست‌های چین برای شروع سریع رشد اقتصادی و بخش دارایی چقدر موثر خواهد بود.

در گزارش نتایج مالی برای سال مالی ۲۰۲۲/۲۰۲۳ که در تاریخ ۳۰ ژوئن به پایان رسید، BHP کاهش درآمد و سود خود را که ناشی از کاهش قابل توجه قیمت‌ها در بازارهای معدن آهن، زغال‌سنگ کک‌سازی و مس بود اعلام کرد.

با کاهش پیش‌بینی رشد چین به میزان ۵%-۵.۵% از ۵.۷۵%-۶.۲۵%، شرکت BHP همچنان انتظار دارد که چین برای پنجمین سال متوالی بیش از یک میلیارد تن فولاد مصرف کند که در بازارهای جهانی نقطه نسبتاً روشنی است. در مقابل، تقاضای غرب برای کالاهای معدنی به دلیل تأخیر اثرات افزایش نرخ بهره‌گذاری دیده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =