• ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
  • کد خبر: 41732
  • readingTime: ۳ دقیقه
مسکن

جزئیات جدیدترین آگهی‌های فروش آپارتمان در پلتفرم‌های آنلاین از ریزش قیمت‌ها حکایت می‌کند. بررسی آگهی‌های فروش آپارتمان‌های سه خوابه نشان می‌دهد قیمت‌ها با بهار ۱۴۰۲ فاصله زیادی گرفته‌اند؛ تاجایی که امروز ملک سه خوابه در اصفهان با قیمت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم معامله می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، فعالان بازار مسکن مدعی‌اند بازار راکد مانده‌ است و به صورت طبیعی این رکود منجر به کاهش قیمت‌ها می‌شود. بررسی آگهی‌های فروش آپارتمان در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد کاهش قیمت‌ها سبب شده کف قیمت یک آپارتمان سه خوابه در اصفهان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا دو میلیارد تومان باشد و با سه تا پنچ میلیارد تومان می‌توان یک ملک سه خوابه نیمه لاکچری در محله‌های متوسط شهر خرید.

کف قیمتی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان

اگر بهار ۱۴۰۲ آپارتمان‌های سه خوابه با کف قیمت دو میلیارد تومان به فروش می‌رسیدند، امروز در بیشتر مشاهدات این آپارتمان‌ها حتی نمونه‌های جدید و نوساز،کف قیمت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی پیدا کرده‌اند. به گفته فعالان بازار مسکن مالکان باتوجه به رکود بازار مسکن در تابستان سال جاری عقب‌نشینی کرده‌اند و آپارتمان‌های خود را با قیمت پایین‌تری نسبت به ماه‌های ابتدای سال آگهی می‌کنند. بررسی آگهی‌های فروش آپارتمان سه خوابه در اصفهان نشان می‌دهد با بودجه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا دو میلیارد تومان امکان خرید هم ملک قدیمی و هم نوساز خام وجود دارد. آپارتمان‌های قدیمی در بیشتر مشاهدات عمر بالایی دارند که از ۱۰ سال بیشتر است. با این‌حال با این بودجه می‌توان یک آپارتمان سه خوابه صفر خام در اصفهان خرید مانند آپارتمان ۱۰۵ متر مربعی که با قیمت یک میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان در خانه اصفهان برای فروش آگهی شده است. مشخصات تعدادی از آپارتمان‌های سه خوابه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا دو میلیارد تومانی اصفهان به شرح جدول زیر است:

محله

متراژ بنا (مترمربع)

عمر بنا

قیمت (تومان)

قائمیه

۱۲۰

۲۰ سال

یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون

دولت آباد

۱۷۰

۱۵ سال

یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون

خانه اصفهان

۱۳۰

۱۶ سال

یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون

خانه اصفهان

۱۱۰

نوساز- خام

یک میلیارد و ۹۵۰میلیون

شهید کشوری

۱۰۳

نوساز-خام

دو میلیارد

عاشق آباد

۱۵۰

۵ سال

دو میلیارد

کم‌تر سه میلیارد تومان

قیمت متداول آپارتمان‌های اقتصادی سه خوابه اصفهان بین دو تا سه میلیارد تومان است. ممکن است آپارتمان‌ سه خوابه در این بازه قیمت لوکس نبوده یا متریال جدید نداشته باشد یا طول عمر آن به ۱۰ سال برسد ولی با این بودجه می‌توان در بیشتر مناطق متوسط اصفهان ملک سه خوابه خرید. بررسی آگهی‌های فروش در پلتفرم آنلاین نشان می‌دهد بعضی از آپارتمان‌های سه خوابه دو تا سه میلیارد تومانی طی پنج سال اخیر بازسازی شده‌اند، از این رو پرتقاضا هستند. جزئیات تعدادی از آگهی‌های فروش این آپارتمان‌ها در این رنج قیمت در جدول زیر مشخص شده است:

محله

متراژ بنا (مترمربع)

عمر بنا

قیمت (تومان)

خانه اصفهان

۱۱۳

۱۶سال- بازسازی‌شده

دو میلیارد و ۶۵۰ میلیون

رهنان

۱۱۰

۶ سال

دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون

باغ فدک

۱۱۹

۱۰ سال

دو میلیارد و ۸۹۰ میلیون

خانه اصفهان

۱۱۲

۲۲سال- بازسازی‌شده

دو میلیارد و ۹۷۰میلیون

جابرانصاری

۱۱۱

نوساز -خام

سه میلیارد

کاوه

۱۱۰

۷ سال

سه میلیارد

سه خوابه‌های نیمه لاکچری‌ها

تابستان ۹۸ با بودجه سه تا پنج میلیارد تومان امکان خرید آپارتمان بیش از سه خواب در محله‌های لوکس اصفهان وجود داشت امروز آپارتمان سه خوابه نیمه لاکچری در محله‌های متوسط شهر با قیمتی بالاتر از سه میلیارد تومان و کم‌تر از پنج میلیارد تومان خرید و فروش می‌شوند. بررسی آگهی‌های فروش نشان می‌دهد این املاک به دو دسته نوساز و قدیمی-بازسازی‌شده تقسیم می‌شوند که از متریال و امکانات نیمه لاکچری بهره می‌برند. مشخصات تعدادی از آپارتمان‌های سه خوابه شبه لاکچری اصفهان به‌ قرار جدول زیر است:

محله

متراژ بنا (مترمربع)

عمر بنا

قیمت (تومان)

باغ فدک

۱۰۸

۳ سال

سه میلیارد و ۵۶۰ میلیون

شهرک میلاد

۱۵۹

نوساز

چهار میلیارد و ۲۹۰ میلیون

برازنده

۱۳۰

نوساز-خام

چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون

باغ زیار

۱۲۰

نوساز-خام

چهار میلیارد و ۵۹۵ میلیون

شفق

۱۵۰

۹ سال

چهار میلیارد و ۹۵۰میلیون

ولیعصر

۱۱۰

۲۰سال - بازسازی‌شده

پنج میلیارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =