سید رضا شهرستانی

سید رضا شهرستانی، یک فعال صنعت فولاد گفت: افزایش قیمت گاز فعلا بر میزان تولید تاثیر نخواهد گذاشت، اما این موضوع ضمن کاهش حاشیه سود حتی ممکن است باعث زیان‌دیدگی فعالان شود.

سید رضا شهرستانی، یک فعال صنعت فولاد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: شرکت‌های بالادستی نیاز حیاتی به انرژی دارند و افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ گاز اشتباه است و در همه حال افراط و تفریط در قیمت انرژی به صلاح کشور و صنعت نیست.

وی افزود: هر زمان کشوری منابع غنی در حوزه خاصی داشته باشد؛ قیمت بالایی برای آن تعیین نمی‌کند و از آنجایی که ایران از جمله کشورهای دارای منابع گازی است؛ افزایش شدید قیمت تصمیم اشتباهی است.

شهرستانی گفت: سرمایه گذاران حوزه فولاد به امید دارا بودن انرژی، سنگ و... به این حوزه ورود کردند و باید بدانیم برخی کشورها برای صنایع خود یارانه در نظر می‌گیرند. برای مثال کشور اوکراین قیمت برق و گاز صنایع را کمتر از انرژی مصارف خانگی محاسبه می‌کند.

این فعال صنعت فولاد ادامه داد: افزایش قیمت گاز فعلا بر میزان تولید تاثیر نخواهد گذاشت، اما ضمن کاهش حاشیه سود حتی ممکن است باعث زیان دیدگی فعالان شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید CH ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    0 0
    افزایش های ناگهانی و زیاد کل توازن اقتصاد را به هم می ریزه بهتر نیست این کارها حساب شده تر انجام گیره بی انصاف ده درصد بیست درصد نه یک دفعه صد در صد دولت برای کسری بودجه از راههای دیگه که توازن اقتصاد را بر هم نزنه استفاده کنه حالا که دلارها آزاد میشه چرا با واردات خودرو کسری بودجه را جبران نکنه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =