طیب نیا مجمع

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: چشم انداز گروه فولاد مبارکه در افق ۱۴۱۰ تولید ۱۸ میلیون تن فولاد خام و رسیدن به درآمد سالانه بالغ بر۱۵ میلیارد دلار است تا به عنوان یک شرکت جهان تراز به یکی از ۲۰ شرکت فولادی برتر جهان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، در مجمع عمومی عادی سالیانه فولاد مبارکه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱، محمدیاسر طیب‌نیا از رکوردشکنی‌های فولاد مبارکه در سال گذشته خبر داد. طبق گفته‌های مدیرعامل فولاد مبارکه این شرکت در سال ۱۴۰۱ با تمرکز بر تولید محصولات ویژه، از ۱۴ محصول جدید از جمله تختال و ورق فولاد زنگ‌نزن و الکتریکی رونمایی کرد و تولید آن‌ها را در دستور کار قرار داد. طیب‌نیا درباره ظرفیت تولید این شرکت گفت: در زمینه استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، اتفاقات خوبی در سال گذشته برای شرکت فولاد مبارکه رقم خورده است. سال گذشته بیش از ۶۱ رکورد تولیدی در بخشی‌های مختلف خود فولاد مبارکه و شرکت‌های زیر مجموعه به ثبت رساندیم. همچنین سال گذشته به لطف الهی موفق شدیم از مرز ۱۰ میلیون تن تولید باوجود حدود سه ماه قطعی گاز، برق، محدودیت‌های آبی و حمله سایبری عبور کنیم.

طیب‌نیا افزایش تولید را روند همیشگی شرکت فولاد مبارکه دانست و گفت: زمانی‌که از افزایش تولید در فولادمبارکه و رکوردزنی صحبت می‌کنیم، یک تفاوت با دیگر شرکت‌ها داریم. اول اینکه این افزایش تولید یک روند همیشگی در فولاد مبارکه است. دوم اینکه منظور از رکوردشکنی چند ده هزار تن نیست و حرف از ۹۰۰ هزار تن است که این ظرفیت معادل ظرفیت یک کارخانه تولیدی برآورد می‌شود.

به گفته مدیرعامل فولادمبارکه با در مدار قرار گرفتن کارخانه سفیددشت ظرفیت تولیدی فولاد مبارکه به ۱۱.۱ میلیون تن فولاد خواهد رسید و در افق ۱۴۱۰ دستیابی به ۱۸ میلیون تن تولید فولادهای کیفی در دست کار قرار داده‌ایم.

پروژه های نوین فولاد مبارکه با سود میلیاردی

گروه فولاد مبارکه در راستای توسعه متوازن زنجیره ارزش و زیرساخت‌های مورد نیاز خود پروژه‌های بزرگی نظیر احداث و راه‌اندازی واحد نورد گرم ۲، بهره‌برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی، احداث واحد فولادسازی شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری را در دستور کار قرار داده است که اتفاقات بسیار ارزشمندی بوده است. مدیرعامل فولاد مبارکه در این خصوص توضیح داد: پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۱۴ مگاواتی از پروژه‌های اصلی ماست که به لطف خدا با یک رکورد بی‌سابقه پیش رفت. فاز یک این نیروگاه پس از ۱۶ ماه در مدار قرار گرفته و آماده بهره‌برداری است. این اتفاق هم برای سهامداران و هم برای کشور بسیار ارزشمند است. علاوه‌بر این پروژه‌های دیگری مانند پروژه‌های نیروگاهی فولاد مبارکه برای کاهش انتشار دی‌اکسید کربن و... در دست احداث قرار دارد که هرکدام از آن‌ها متضمن سود ۵ تا ۱۰ هزار میلیارد تومانی در سال است.

چشم‌انداز فولاد مبارکه

مدیرعامل فولاد مبارکه درباره چشم انداز این شرکت اظهار کرد:  چشم انداز گروه فولاد مبارکه در افق ۱۴۱۰ تولید ۱۸ میلیون تن فولاد خام و رسیدن به درآمد سالانه بالغ بر۱۵ میلیارد دلاری است تا به عنوان یک شرکت جهان تراز به یکی از ۲۰شرکت فولادی برتر جهان تبدیل شود. در قدم اول فولاد مبارکه برای رسیدن به این چشم انداز تلاش می‌کند. علاوه‌ بر رشد هسته اصلی، ۲۵ درصد از سرمایه‌گذاری‌های این مجموعه در حوزه‌های سودآور خواهد بود تا تا بتوانیم یک مجموعه مقاوم در برابر نوسانات داشته باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =