فولاد زاگرس اندیمشک

مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد زاگرس اندیمشک گفت: با پیگیری‌های متعدد برای نخستین بار در صنعت فولاد کشور موفق به تامین مالی ۲۰ هزار میلیارد ریالی از طریق انتشار اوراق مرابحه در قراردادهای EPC به منظور خرید ماشین آلات و تجهیزات در این شرکت شدیم.

به گزارش ایراسین به نقل از می متالز، محمدجواد احمدی مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد زاگرس اندیمشک اظهار داشت: اوراق مرابحه به عنوان یکی از ابزارهای نوین تامین مالی علاوه بر تسهیل گری، صرفه‌جویی در زمان و هزینه، می‌تواند گامی بزرگ در تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری در سطح کشور باشد.

احمدی خاطر نشان کرد: شرکت مجتمع فولاد زاگرس اندیمشک در سال ۱۳۹۸ با سرمایه گذاری مشترک صنایع بزرگ معدنی و فولادی (فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، معدنی و صنعتی گل گهر و چادرملو) با هدف تامین بخشی از نیاز صنعت فولاد کشور و در راستای رسیدن به هدف تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴ با ظرفیت تولیدی ۸۰۰ هزار تنی بیلت فولادی و یک میلیون تنی آهن اسفنجی با سرمایه گذاری بالغ بر ۹۳ میلیون یورو در فاز اول و در زمینی به مساحت ۹۴ هکتار با پیش بینی اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ۱۰۰۰ نفر در شهرستان محروم اندیمشک شروع به فعالیت نمود.

مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد زاگرس اندیمشک با بیان اینکه پس از طی تشریفات قانونی، انتخاب پیمانکار و انعقاد قرارداد عملیات اجرایی پروژه آغاز شد اظهار داشت: متاسفانه با بروز تحریم‌های اقتصادی و شرایط بحران نقدینگی و از طرفی آثار تورم ناشی از تغییرات نرخ ارز و در نتیجه نیاز مبرم به تامین منابع مالی جدید با تصمیم سهامداران شرکت تامین تسهیلات و منابع مالی از طرق مختلف و از منابع بانکی در دستور کار قرار گرفت.

احمدی گفت: خوشبختانه پس از تلاش‌ها و پیگیرهای فراوان برای نخستین بار در کشور و با اخذ مجوزات لازم از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر مراجع قانونی موفق به تامین مالی ۲۰ هزار میلیارد ریالی با دوره بازپرداخت ۵ ساله طی دو مرحله انتشار و با تشکیل کنسرسیوم از شرکت‌های تامین سرمایه و محوریت شرکت تامین سرمایه امید از طریق انتشار اوراق مرابحه در قراردادهای EPC به منظور خرید ماشین آلات و تجهیزات فولادی در این شرکت شدیم. بدون شک با این اقدام بخش عمده‌ای از مشکلات پیش روی این شرکت برای تامین نقدینگی و تجهیزات مورد نیاز برطرف خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =