گندم

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: خرید تضمینی گندم از ابتدای فصل برداشت تاکنون از مرز ۶ میلیون و ۲۲‌ هزار تن فراتر رفته است.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، سیدسعید راد معاون وزیر جهاد کشاورزی، اظهار دارشت: خرید تضمینی گندم تا ۱۹ تیر امسال نسبت به خرید مشابه سال گذشته در همین زمان یک میلیون و ۲۹۲ هزار تن یعنی معادل بیش از ۲۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران به پرداخت بیش از ۵۷ درصد از پول خرید گندم به حساب کشاورزان و اهتمام حداکثری برای پرداخت کل مطالبات و جلب رضایت آنان اشاره کرد و گفت: تلاش‌های‌ ما برای تامین پول گندم‌های خریداری شده و به‌روزرسانی پرداخت‌ها با همه توان ادامه دارد.

راد، با بیان اینکه استان خوزستان با خرید تضمینی یک میلیون و ۷۱۷ هزار تن پیشتاز خرید تضمینی گندم در کشور است، خاطرنشان‌کرد: استان‌های فارس با خرید ۹۰۳ هزار تن و گلستان با خرید ۵۳۱ هزار تن، پس از استان خوزستان رتبه‌های بعدی خرید تضمینی گندم را در اختیار دارند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه از ابتدای امسال تاکنون میزان خرید گندم در ۱۴ استان کشور از ۱۰۰ هزار تن فراتر رفته است، بیان‌داشت: با تداوم تحویل این محصول در استان‌های شمال و غرب و برخی مناطق مرکزی کشور که در حال حاضر در روزهای اوج خرید قرار دارند، بیش از پیش به این آمار افزوده خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =