احسان دشتیانه

احسان دشتیانه، عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار گفت: به رغم قابلیت‌های خوبی که در بورس وجود دارد، متاسفانه ابزارهای این بازار تازه و ناشناخته هستند و نیازمندان به سرمایه و همچنین سرمایه‌گذاران آشنایی لازم را با این ابزارها ندارند. در این راستا ضرورت دارد؛ صاحبان بازار و سازمان بورس در جهت آموزش، ‌ترویج و توسعه فکری عموم مردم برای تشویق به سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری تسهیل‌گری‌های لازم را انجام دهند.  

احسان دشتیانه، عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: چالش تأمین مالی در اقتصاد ایران دو بخش دارد؛ بخش اول استفاده از ظرفیت‌های مالی داخلی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها است. در گذشته تأمین مالی از طریق وام‌های بانکی به شیوه سنتی صورت می‌گرفت، اما امروزه و با روی کار آمدن شیوه‌های مدرن‌تر از بازار سرمایه بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: در بخش دوم چالش‌ها، تأمین مالی پروژه‌های توسعه‌ای نیازمند استفاده از منابع مالی بیرونی است؛ پول‌ بیرونی که ناشی از سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم، BOT و... باشد. عدم توانایی لازم در جذب سرمایه به دلیل تحریم‌های موجود علیه کشور ازجمله چالش‌ها تأمین مالی در این بخش است.

عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار پیرامون ضمن بیان اینکه بازار سرمایه ابزارهای خوبی برای تأمین مالی پروژه‌های جذاب و ایجاد ارتباط میان مردم و صاحبان پروژه دارد افزود: به‌رغم قابلیت‌های خوبی که در بورس وجود دارد، متأسفانه ابزارهای این بازار تازه و ناشناخته هستند و نیازمندان به سرمایه و همچنین سرمایه‌گذاران آشنایی لازم را با این ابزارها ندارند. در این راستا ضرورت دارد صاحبان بازار و سازمان بورس در جهت آموزش، ‌ترویج و توسعه فکری عموم مردم برای تشویق به سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری تسهیلگری‌های لازم را انجام دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =