چادرملو

معاون مالی و اقتصادی چادر ملو با اشاره به اهمیت استفاده از شیوه‌های نوین در تولید فولاد گفت: با آغاز فعالیت مگامدول در این مجتمع پیش بینی می‌کنیم برای تولید هرتن فولاد ۸ میلیون ریال کاهش هزینه تولید داشته باشیم.

سید محمود سیدی در گفتگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: واحد مگامدول از دی سال گذشته به صورت آزمایشی وارد مدار شده بود و اکنون که به صورت تجاری مشغول به فعالیت است هزینه تولید هرتن فولاد را ۸ میلیون ریال کاهش می‌دهد.

وی در ادامه افزود: براساس اسناد و بررسی‌های انجام شده برآوردهای تولید این واحد مجموعا یک میلیون‌و ۲۵۰ هزار تن بود که امروز با تولید نزدیک به ۷۶۰ هزار تنی پیش بینی می‌کنیم تولید واقعی این بخش بالاتر از برآوردهای اولیه باشد.

معاون مالی و اقتصادی چادرملو درباره عوارض صادراتی نیز به خبرنگار ما گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که در این مجتمع صورت گرفته است اصولا در بخش کنسانتره و گندله که مشمول تعرفه‌های صادراتی هستند فعال نیستیم بنابراین وضع تعرفه‌های صادراتی تغییری در درآمدهای مجتمع ایجاد نمی‌کند.

وی تاکید کرد: براساس سیاست حمایت از تولیدات داخلی مجمتع چادر ملو مازاد نیاز محصولات کنسانتره و گندله را در بازار برای استفاده سایر واحدهای فولادی عرضه می‌کند، بنابراین هیچ نگرانی از وضع تعرفه‌ها برای این دومحصول نداریم.

سیدی در مجتمع چادرملو دلیل کاهش تولید کنسانتره را نیز تعویض آسیاب خط ۵ اعلام کرد وگفت: این روند فقط برای دو تا سه ماه ادامه خواهد داشت و هیچ نگرانی برای کمبود تولید نداریم.

وی با اشاره به برنامه تولید بیش از ۹ میلیون تنی کنسانتره در مجتمع تاکید کرد: برنامه‌های تعیین شده میزان مورد نیاز کنسانتره را تامین می‌کند و نگرانی بابت تامین نداریم همچنین تصمیمی برای تغییر قیمت در این محصول گرفته نشده است.

این مقام مسئول همچنین تاکید کرد: استراتژی صادراتی مجتمع براساس کشش بازار و قیمت های جهانی تعیین می‌شود بنابراین درزمانی که قیمت‌های صادرات منطقی باشند اقدام به صادرات می‌کنیم به عنوان مثال طی نیمه اول سال جاری ۱۲۰ هزار تن شمش صادر کرده‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =