ملاطاهری

غلامرضا ملاطاهری گفت: در این سامانه ایمیدرو با ارایه دسترسی به شرکت های معدن و صنایع معدنی، نیازها و اولویت های پژوهشی، پژوهش های در حال انجام و خاتمه یافته و همچنین پایان نامه های مورد نیاز این صنعت توسط شرکت ها را ارائه خواهد داد.

به گزارش ایراسین، کنفرانس تعامل و هم اندیشی پژوهش با شرکت های منتخب زنجیره فولاد و صنایع معدنی توسط مدیریت آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو برگزار شد.

در این کنفرانس غلامرضا ملاطاهری مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو ضمن تاکید بر دستیابی به فناوری روز و افزایش توانمندی در زمینه تکنولوژی، گفت: با توجه به چشم انداز معدن و صنایع معدنی کشور، ایجاد شرکت های پیشرو در زمینه تکنولوژی و فناوری ضروری است.

ملاطاهری در ادامه افزود: در این زمینه می توان با استفاده از توانمندی های مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی و تکمیل ظرفیت های خالی آن، گام های موثری در رفع نیازهای پژوهشی این حوزه برداشت.

وی با اشاره به تاسیس صندوق پژوهش فولاد و تاکید مدیرعامل ایمیدرو بر دستیابی به اهداف مهم در حوزه فولاد به پشتوانه این صندوق، گفت: هدف از تشکیل این صندوق ارایه ضمانت کاری و تامین مالی شرکت های دانش بنیان خواهد بود.

ملاطاهری تصریح کرد: در حال حاضر بودجه در نظر گرفته شده برای این صندوق 100 میلیارد تومان و تا 9 برابر این رقم، مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو در ادامه گفت: در راستای تجهیز و تاسیس مراکز تحقیقاتی باید این موضوع را مورد توجه قرار داد که ظرفیت استفاده از تجهیزات وجود داشته باشد و از هزینه های تکراری پرهیز کنیم.

ملاطاهری در این نشست از سامانه نیازهای آموزشی رونمایی کرد و خطاب به نمایندگان بخش آموزش و پژوهش شرکت ها گفت: از نمایندگان بخش آموزش و پژوهش بنگاه ها می خواهیم تا دستاوردهای پژوهشی خود را از طریق این سامانه معرفی کرده و با دیگر شرکت ها به اشتراک بگذارند.

وی در ادامه گفت: در این سامانه ایمیدرو با ارایه دسترسی به شرکت های معدن و صنایع معدنی، نیازها و اولویت های پژوهشی، پژوهش های در حال انجام و خاتمه یافته و همچنین پایان نامه های مورد نیاز این صنعت توسط شرکت ها را ارائه خواهد داد.

در  ادامه این کنفرانس بررسی برنامه های مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در بخش بومی سازی و طرح تحول صنعت فرآوری مواد معدنی از طریق مشارکت تحقیقات صنایع معدنی ایران در دستور کار قرار گرفت و استانداردسازی کارخانه های فرآوری و همچنین تحقیق توسعه پایدار در بخش فرآوری مواد معدنی از جمله مواردی بود که در این بخش مورد تاکید قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =