یزدخواستی

معاون سرمایه گذاری و امور شرکت های فولادمبارکه گفت: دولت با سیستم مچینگ این اجازه را به ما می داد که واحدهای زیردست فولادمبارکه بتوانند از این طریق نیازشان را از فولاد مبارکه تامین کنند و توقف این سیستم ضربه ای به ما نمی زند و ضربه به تولیدکنندگان می خورد که در سراسر کشور حضور دارند و تعداد زیادی کارگر دارند.

رضا یزدخواستی در گفتگو با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: انتظارمان این است که در حوزه مواد خام تعادل ایجاد کنند، مصرف ما فولادی ها و همچنین تولید مشخص است و اگر مصرف ما را تامین کنند مازادش را می توانند صادر کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه یک مقدار جریانات دلالی و واسطه گری به وسط آمده و با ترفندهایی که در مزایدات شرکت می کنند و با یک مقدار سندسازی و موارد غیرقانونی مواد اصلی کشور را خارج می کنند، ظاهر سازی قضیه درست و قانونی است ولی به بطن قضیه که مراجعه می کنیم می بینیم ما واحدهای فولادی با کمبود مواد مواجهیم.

معاون سرمایه گذاری و امور شرکت های فولادمبارکه تصریح کرد: از دولت محترم تقاضا داریم که این مسئله را متعادل تر کند و هم ما را تامین کنند و هم صادرات را و آمار نشان می دهد این دو مسئله هر دو با هم قابل اجرا است.

وی با اشاره به اینکه قبلا دولت با سیستم مچینگ این اجازه را به ما می داد که واحدهای زیردست فولادمبارکه بتوانند از این طریق نیازشان را از فولاد مبارکه تامین کنند، اظهار کرد: توقف این سیستم الان ضربه ای به ما نمی زند و ضربه به تولیدکنندگان می خورد که در سراسر کشور حضور دارند و تعداد زیادی کارگر دارند.

یزدخواستی با تاکید بر اینکه این ها امکان اینکه در جریان بورس بتوانند حضور فعال و دائم داشته باشند و مایحتاجشان را تامین کنند، ندارند؛ اضافه کرد: این شرکت ها به صورت سنتی مشتری ما بوده اند و اطلاعاتشان پیش ما است و دارای مجوزات قانونی مثل پروانه بهره برداری هستند و توصیه ما این است که سیستم مچینگ را دوباره راه بیندازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =