• ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
  • کد خبر: 37773
  • readingTime: ۳ دقیقه

ایراسین بررسی می‌کند؛

بازار دوچرخه دنباله‌روی چهارچرخ‌ها

قیمت دوچرخه‌های لوکس با قیمت برخی خودروهای کارکرده برابری می‌کند
بازار دوچرخه

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد خرید دوچرخه باتوجه به مدل اقتصادی، حرفه‌ای و لاکچری آن به بودجه چهار تا ۲۰۰ میلیون تومانی نیاز دارد. در این میان شمار زیادی از دوچرخه‌فروشان در اصفهان به صورت اقساطی با پیش پرداخت پایین دوچرخه‌ها را به فروش می‌رسانند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، دوچرخه تا چند سال قبل در شمار وسایل حمل و نقل ارزان قرار می‌گرفت ولی این روزها قیمت‌ها در بازار دوچرخه بر مدار صعود قرار گرفته تا بهای یک دوچرخه لاکچری با یک پراید مدل ۹۲ برابری کند! براساس گزارش‌های میدانی اکنون دوچرخه‌های موجود در بازار به سه دسته اقتصادی، حرفه‌ای و لاکچری تقسیم می‌شوند که خرید آن‌ها به بودجه چهار تا ۲۰۰ میلیون تومانی نیاز دارد. البته شمار زیادی از دوچرخه‌فروشان در اصفهان به صورت اقساطی اجناس خود را به فروش می‌رسانند.

دوچرخه‌های اقتصادی

قیمت انواع دوچرخه در طول یکی دو سال گذشته به دلیل نوسانات نرخ ارز افزایش محسوسی یافته است. با این‌حال دوچرخه‌هایی تحت‌عنوان اقتصادی در بازار به فروش می‌رسند که این‌روزها به پرطرفدارترین دوچرخه‌ها تبدیل شده‌ است. خرید این دوچرخه‌ها به بودجه چهار تا ۱۵ میلیون تومانی نیاز دارد و تعداد برندهای موجود در این بازار زیاد است. دوچرخه‌های اقتصادی موجود در بازار از کیفیت قابل قبولی برخوردارند و مجهز به بدنه آلومینیومی، ترمز دیسک مکانیک و یا لقمه‌ای ویبریک، دوشاخ قفل شوی تنظیمی و... هستند. دوچرخه شهری گالانت مدل Spinix s۸۰ سایز ۲۶ با قیمت چهار میلیون تومان، المپیا مدل new g۳۰۰ سایز ۲۴ با بهای چهار میلیون و ۸۰۰هزارتومان، الکس مدل ماکان سایز ۲۰ با بهای ۹ میلیون و ۸۷۰ هزارتومان، اورلرد مدل panamera سایز ۲۶ با قیمت ۱۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و مدل OL۲۷۵۰۱ سایز ۲۷.۵ با نرخ ۱۴ میلیون و ۶۹۰ هزارتومان ازجمله دوچرخه‌های اقتصادی موجود در بازار هستند.

دوچرخه‌های حرفه‌ای

بررسی میدانی از بازار دوچرخه نشان می‌دهد سهم زیادی از دوچرخه‌های بازار به مدل‌های جاده‌ای یا کوهستانی اختصاص دارد و در رده‌ این دوچرخه‌های حرفه‌ای برندهای بیشتری به چشم می‌خورد. دوچرخه‌های جاده‌ای یا کوهستانی به ترمز گرفتن مداوم احتیاج دارند و به دنبال این موضوع تولیدکنندگان، ترمزهای مکانیکی دیسکی و هیدرولیکی دیسکی با عملکرد بسیارخوب برای آن‌ها درنظر می‌گیرند.

دوچرخه‌های حرفه‌ای درمقایسه با اقتصادی‌ها قیمت بالاتری دارند. درحال‌حاضر ارزان‌ترین دوچرخه‌های حرفه‌ای بازار به برندهای المپیا، راکی، لاودیس، پاور و... تعلق دارد؛ مانند دوچرخه کوهستانی پاور مدل Q۲۰۰ سایز ۲۶ با بهای شش میلیون و ۳۵۰ هزارتومان، لاودیس مدل ۲۷.۵-۱۶۱-۲ سایز ۲۷.۵ با بهای هشت میلیون و ۴۰۰هزارتومان، راکی مدل R۴۰۰ سایز ۲۶ به ارزش ۹ میلیون و ۱۵۰ هزارتومان و المپیا مدل WINNER سایز ۲۴ با قیمت ۱۰ میلیون و ۶۲۰ هزارتومان.

دوچرخه‌های حرفه‌ای جدیدتر نیز در رنج قیمت ۱۲ تا ۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رسند؛ برای‌مثال دوچرخه جاده‌ای زمرد مدل ZK۲۰۰ سایز ۲۹ حوالی ۱۲ میلیون و ۱۰۰هزارتومان، هیلند مدل BC۵ سایز ۲۷.۵ حدود ۱۹ میلیون تومان، انرژی مدل mantis ۲۰۲۱ سایز ۲۷.۵ نزدیک به ۲۳ میلیون تومان و اسکات مدل aspect ۷۶۰ سایز ۲۷.۵ حوالی ۳۳ میلیون تومان قیمت دارد. دوچرخه‌های جاده‌ای جدید از ویژگی‌هایی نظیر وزن پایین، ترمز باعملکرد قوی و سریع‌تر به همراه فضای بیشتر در قسمت لوازم جانبی بهره می‌برند.

دوچرخه‌های لاکچری

دوچرخه‌های لاکچری کاربری‌ مختلفی دارند و برای خرید آن‌ها باید بودجه چند ده یا صد میلیونی تومانی درنظر گرفت. دوچرخه‌های لاکچری شامل مدل‌های حرفه‌ای و کورسی با تعداد دنده بالا، مدل‌های برقی وتاشو می‌شوند و قیمت بعضی مدل آن‌ها از چهارچرخ‌های قدیمی بازار مانند پراید بیشتر است. دوچرخه برقی تاشو شیائومی مدل XMDZLZXC۰۱QJ از جمله لاکچری‌های بازار محسوب می‌شود که با قیمت حدود ۳۱ میلیون‌تومان به فروش می‌رسد و یا دوچرخه کوهستان اسکات مدل ASPECT ۷۴۰ با تعداد ۱۸ دنده نزدیک به ۴۵ میلیون تومان قیمت خورده‌است. مشخصات تعدادی دیگر از دوچرخه‌های لاکچری بازار به قرار جدول زیر است:

تولیدکننده

مدل و مشخصات

قیمت(تومان)

شیائومی

Warwinds۳.۰/جاده‌ای

۴۳میلیون و ۲۰۰هزار

اسکات

SCALE ۹۸۰/ کوهستان

۵۸ میلیون و ۷۵۰هزار

مریدا

Scultura ۴۰۰/ کورسی

۶۳ میلیون

بی ان دی

TSR۰۰۱/کورسی

۸۱ میلیون

جاینت

فست رود۲۰۲۰/ جاده‌ای

۹۳ میلیون و ۵۰۰هزار

اسکات

SCOTT RANSOM ۹۳۰ ۲۰۲۲/ دوکمک کوهستانی

۱۹۸ میلیون

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =