فروسیلیس

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت توسعه پایدار اشتغال در منطقه اعلام کرد: صنایع معدنی یکی از پتانسیل‌های بالای این بخش از کشورمان هستند که به زودی و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده جان تازه‌ای خواهند گرفت.

به گزارش ایراسین، نظر افضلی در این زمینه گفت: بررسی‌های انجام شده در پتانسیل‌های معدنی منطقه بیانگر این نقطه است که معادن فلزی و غیرفلزی در استان جایگاه بالایی به خود اختصاص داده‌اند و سرمایه‌گذاری دراین صنعت می‌تواند امتیازی برای اشتغالزایی در خراسان جنوبی باشد.

افضلی در ادامه افزود: یکی از مهمترین مشکلات صنایع معدنی خراسان جنوبی با توجه به کوچک و متوسط بودن آنها کمبود منابع مالی برای توسعه فعالیت‌ها است از این رو تصمیم گرفته شده با استفاده از توانمندی و جایگاه شستا در این زمینه فعالیت‌های ویژه‌ای قرار گیرد.

وی تاکید کرد: طی جلساتی که با مسئولان شستا برگزار شده است قرار براین است که این مجموع در دو حوزه معدنی شهرستان‌های سربیشه و نهبندان ورود کرده و با استفاده از منابع خود زمینه رشد و رونق معادن سیلیس و فرو سیلیس را فعال کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی معتقد است ورود شستا به این بخش از اقتصاد منطقه می‌تواند جان‌تازه‌ای به اقتصاد خراسان جنوبی هدیه کند و در نهایت اقتصاد معادن را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد که اصلی‌ترین دستاورد آن اشتغال‌پایدار بخصوص در مناطق محروم این استان خواهد بود.

افضلی در پایان تصریح کرد: ورود مجموعه‌های بزرگ به صنعت معدن خراسان جنوبی می‌تواند انگیزه ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را هم تقویت کرده تا در آینده شاهد شکل‌گیری مجموعه‌های بزرگ معدنی خصوصی باشیم که در پی آنها علاوه بر اشتغالزایی مستقیم هزاران فرصت شغلی غیر مستقیم نیز در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =