اقمات در اصفهان

نصف‌جهان در نوروز ۱۴۰۲ میزبان مسافران نوروزی زیادی است و طبق آمارهای اعلام شده رتبه دوم کشور در اقامت مسافران به استان اصفهان اختصاص یافته است. از این‌رو شمار زیادی از مالکان اصفهانی خانه‌های خود را به صورت روزانه به مسافران نوروزی اجاره می‌دهند.

به گزارش ایراسین، برای آن گروه از مسافران نوروزی که نخواهند شب را در چادر به صبح برسانند، اجاره یک شب هاستل، سوییت و آپارتمان ۱۸۰ هزار تا شش میلیون تومان آب می‌خورد. بررسی آگهی‌های اجاره ثبت‌شده نشان می‌دهد شماری از مالکان با نزدیک شدن به سال نو آگهی ملک خود را برای اجاره سالانه به روزانه ویژه مسافران نوروزی تغییر داده‌اند. درحال حاضر اقامتگاه ویژه مسافران نوروزی شامل چهار دسته هاستل، اقتصادی، میان‌رده و لوکس می‌شود.

ارزان‌ترین‌ها در اصفهان

هاستل ارزان‌ترین اقامتگاه برای مسافران نوروزی اصفهان به شمار می‌رود. اجاره یک تخت در یک اتاق ده نفره در هاستلی واقع در خیابان بزرگمهر از ۱۸۰ هزار تومان شروع می‌شود. حداکثر قیمت اجاره یک اتاق دونفره درهاستل‌های نصف‌جهان نیز کم‌تر از یک میلیون تومان آب می‌خورد. هاستل‌ها از امکاناتی نظیر حمام اشتراکی، محوطه باز برای پارکینگ، امکان دسترسی راحت به بی‌آرتی و... بهره می‌برند.

اقتصادی‌های اصفهان

هزینه کرایه یک شب سوییت یا خانه مبله اقتصادی در اصفهان طبق مشاهدات بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزارتومان است. این اقامتگاه‌ها در مناطق مختلفی مانند خیابان جی، آتشگاه، بزرگمهر، پروین ، کاوه، چهارباغ و... قرار دارد. آپارتمان ۶۰ مترمربعی مبله در خیابان جی با ظرفیت پنج تا ده نفر و قیمت هر شب اقامت ۳۰۰ هزار تومان، سوییت ۵۰ مترمربعی در بزرگمهر با ظرفیت دو تا چهار نفر و بهای هر شب ۳۳۵ هزار تومان و سوییت مبله ۳۰ مترمربعی درچهارباغ با ظرفیت دو تا پنج نفر و هزینه هر شب ۵۰۰ هزار تومان از جمله اقامتگاه‌های اقتصادی اصفهان به شمار می‌روند.

میان‌رده‌های اصفهان

املاکی باهزینه هرشب ۵۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزارتومان اقامتگاه‌های میان‌رده‌ اصفهان هستند و مسافران می‌توانند با این بودجه در بیشتر مناطق اصفهان ملک اجاره کنند. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد شمار زیادی از این املاک تا پیش از عید جهت اجاره سالانه آگهی شده بودند ولی مالکان آن‌ها با نزدیک شدن به سال نو آگهی ملک خود را برای اجاره روزانه مسافران نوروزی تغییر داده‌اند. این آپارتمان‌ یا سوییت‌ها از امکاناتی مانند پارکینگ، دسترسی راحت به بی‌آرتی و مترو و...برخوردارند؛ ازجمله آن‌ها باید به سوییت ۲۵ مترمربعی در خیابان کمال اسماعیلی با ظرفیت دو تا چهار نفر و قیمت هر شب اقامت ۵۵۰ هزار تومان، آپارتمان دو خوابه ۱۳۵ مترمربعی در آتشگاه با ظرفیت چهار تا ۱۵ نفر و بهای هر شب ۷۷۵ هزار تومان، آپارتمان ۶۰ مترمربعی در رودکی با ظرفیت دو تا پنج نفر و هزینه هر شب یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و آپارتمان ۹۰ مترمربعی فول امکانات در شیخ صدوق با ظرفیت دو تا پنج نفر و قیمت هر شب یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اشاره کرد.

لوکس‌های اصفهان

لوکس‌ترین اقامتگاه‌های اصفهان با متراژ بالا، حیاط و استخر یا جکوزی طراحی شده‌اند و شماری از آن‌ها نمای زاینده‌رود را دارند. تعداد این آپارتمان‌ها کم است و گفت‌وگو با تعدادی از مالکان نشان می‌دهد این آپارتمان یا ویلاهای لوکس حداکثر برای دو شب اجاره داده می‌شود. مسافران نوروزی در ازای هر شب اقامت در این املاک باید دو تا شش میلیون تومان بپردازند. ویلای مبله ۱۸۰۰ مترمربعی استخردار در اشکاوند با ظرفیت چهار تا ۱۲ نفر نمونه‌ای از اقامتگاه لوکس در اصفهان محسوب می‌شود و مسافران باید در ازای هر شب اقامت دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بپردازند. اجاره یک شب واحد دو خوابه ۱۷۰ مترمربعی با جکوزی و ظرفیت سه تا شش نفری در چهارباغ خواجو چهار میلیون تومان است. از دیگر اقامتگاه‌های لوکس ویژه مسافران نوروزی باید به آپارتمان سه خوابه ۱۵۰ مترمربعی در خیابان مشتاق اشاره کرد که از نمای مستقیم زاینده‌رود و پل خواجو برخوردار است. هزینه اجاره این ملک شش میلیون تومان است و حداکثر برای یک شب اجاره داده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =