عباسلو

مدیرعامل مجتمع فولاد سیرجان گفت: برای توسعه، سرمایه خوبی داریم، آنهم سرمایه نیروی انسانی است.

علی عباسلو مدیرعامل مجتمع جهان فولاد سیرجان در گفتگو با ایراسین، ضمن مثبت ارزیابی کردن نمایشگاه هایی نظیر نمایشگاه نمایشگاه بین المللی متالوژی، فولاد، ریخته‌گری ماشین آلات و صنایع وابسته اصفهان در گسترش زنجیره فولاد و کمک به بروزرسانی و ورود تکنولوژی های مدرن در صنعت فولاد بخصوص اکتشافات معدنی، گفت: اگر اکتشاف معدنی صورت نگیرد در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه خواهیم شد.

عباسلو در ادامه با اشاره به جنگ اقتصادی و تحریم صادرات محصولات فولادی و فلزی، گفت: اگر صادرات ناپایدار باشد توسعه و احداث کارخانه‌ها بلاتکلیف مانده و طرح‌ها نیم تمام خواهند ماند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که بانک های داخلی تا چه اندازه در سرمایه گذاری زنجیره فولاد کمک می کنند، افزود: هشت سال پیش اگر یک کارخانه آهن اسفنجی ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه داشت ۷۰٪ آن را بانک داخلی تامین می‌کرد. اکنون اگر ۱۶۰۰ میلیارد تومان شود ۷۰٪ آن حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان می‌شود در حالی که ثبت سفارش ۴۰ میلیون یورو را وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز داده، اما بانک مرکزی بخشنامه را سال ۹۷ لغو کرده است. اگر نتوانیم مشکلات بانک مرکزی را حل کنیم، پروژه‌ها یا نیمه تمام می‌مانند یا شروع نخواهند شد.

عباسلو با تاکید بر چالش های موجود در نوسانات نرخ ارز برای تولید کنندگان گفت: برای تولید ۱.۲۰۰.۰۰۰ تن شمش فولادی به ۲۳۰ تا ۲۴۰ میلیون یورو حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان احتیاج است. با نوسانات نرخ ارز مشکلات عدیده شده اند. گاهی تجهیزات در گمرک بیش از ۳ ماه تا ۶ ماه می‌ماند، وقتی به گمرک رجوع می‌شود گمرک تقصیر را به گردن انبارهای عمومی می‌اندازد، با انبارهای عمومی صحبت می‌شود می‌گوید تقصیر گمرک است. این پاسکاری بین گمرک و انبارهای عمومی وجود دارد.

وی در ادامه افزود: گاهی برای ترخیص یک کالا ۸ تا ۹ کد باید بگیریم؛ تعدد بخشنامه‌ها آزاردهنده است.

عباسلو در پایان گفتگو تصریح کرد: برای توسعه، سرمایه خوبی داریم، آنهم سرمایه نیروی انسانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =