سد زاینده رود

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: ذخیره سد زاینده‌رود به ۲۶۱ میلیون متر مکعب رسید که این عدد در سال گذشته ۱۹۲ میلیون مترمکعب و ۳۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایراسین به نقل از فارس، حسن ساسانی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت سد زاینده‌رود اظهار داشت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ورودی سد زاینده رود ۳۱۶ میلیون مترمکعب بود که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۲۱ میلیون مترمکعب و در بلندمدت ۳۳۸ میلیون مترمکعب بود.

وی افزود: ورودی سد زاینده‌رود نسبت به پارسال ۴۳ درصد افزایش و نسبت به متوسط بلندمدت ۷ درصد کاهش داشته است.

ساسانی بیان کرد: امروز حجم آب سد زاینده‌رود ۲۶۱ میلیون مترمکعب است که این عدد در سال گذشته ۱۹۲ میلیون مترمکعب و ۳۶ درصد افزایش یافته و در متوسط درازمدت ۶۷۲ میلیون مترمکعب بوده که ۶۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: خروجی سد زاینده‌رود از ابتدای سال آبی جاری تا امروز ۲۲۸ میلیون مترمکعب بوده است که در مقایسه با سال گذشته که ۲۵۴ میلیون متر مکعب بوده ۱۰ درصد و نسبت به بلندمدت که ۶۵۰ میلیون متر مکعب بوده ۴۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه امروز متوسط ورودی سد زاینده رود ۲۷۳ و متوسط خروجی سد ۱۲ مترمکعب بر ثانیه است، گفت: بارش‌ها تاکنون در ایستگاه شاخص چلگرد یک هزار و ۲۲۲ میلی‌متر بوده است که نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته است.

ساسانی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۱ درصد از ظرفیت سد زاینده رود پُر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =