هاچ بک

نرخ دلار در بازار آزاد طی ماه‌های گذشته پرفرازونشیب بود و بازار خودرو پا به‌ پای ارز نوسان داشته است. قیمت بعضی از هاچ‌بک‌ها به‌عنوان عضو پرطرفدار بازار چهارچرخ‌ها، یک میلیارد تومان را پشت سر گذاشته است. ولی آگهی‌های فروش مندرج در سایت‌ها نشان می‌دهد، هنوز امکان خرید خودروهای هاچ‌بک صفرکیلومتر با بودجه کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان هم وجود دارد.

به گزارش ایراسین، تقاضا برای خودروهای هاچ‌بک به دلیل کوچک‌تر بودن نسبت به خودروهای سدان در شهرهای شلوغ و پرترافیک بیشتر است. همچنین هاچ‌بک‌ها خودروهای پرطرفداری در بین جوانان محسوب می‌شوند. بررسی آگهی‌ فروش خودروهای هاچ‌بک ثبت‌شده در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد خرید این خودروها به بودجه ۱۵۰ میلیون تا یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان نیاز دارد.

پراید ۱۱۱ فقط ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان!

کف بودجه خرید یک خودروی هاچ‌بک ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است و برخلاف آنچه به نظر می‌رسد اتومبیل‌های ثبت‌شده در این بازه قیمتی از شرایط مناسبی برخوردارند. شماری از پرایدهای ۱۱۱ در این رنج قیمت صفرکیلومتر هستند. گروهی از آن‌ها تولید سال ۹۰ است و با کم‌تر از ۲۰۰میلیون تومان نیز گزینه‌های زیادی برای خرید به چشم می‌خورد. ازاین‌رو پراید ۱۱۱ به هاچ‌بک‌ اقتصادی بازار معروف است؛ برای مثال پراید۱۱۱ مدل ۹۰ با ۲۵۵ هزار کیلومتر کارکرد ۱۵۰ میلیون تومان، مدل ۹۲ با ۱۷۵هزار کیلومتر کارکرد ۱۶۹ میلیون تومان، مدل ۹۳ با ۲۰۵هزارکیلومتر کارکرد ۱۸۲ میلیون تومان و مدل ۹۵ با ۱۵۰ هزار کیلومتر کارکرد ۱۹۹ میلیون تومان قیمت خورده است

تیبا دو ۲۲۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان!

قیمت یک تیبا دو کارکرده اسفند سال گذشته کمتر از ۱۸۰ میلیون تومان بود ولی اکنون کف خرید این هاچ‌بک در بازار ۲۲۰ میلیون تومان است. آگهی‌های فروش تیبا دو نشان می‌دهد تولیدات سال ۹۵ تا ۹۷ پایین‌تر از ۲۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند ولی بیشتر تیبا دوها با بهای ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان معامله می‌شوند. تیبا دو مدل ۹۴ با ۱۵۰ هزار کیلومتر کارکرد ۲۶۰ میلیون تومان، مدل ۹۹ با ۱۰۰هزار کیلومتر کارکرد ۲۸۸ میلیون تومان، مدل ۹۸ با ۲۰هزار کیلومتر کارکرد ۳۳۵ میلیون تومان و مدل ۱۴۰۱ با پنج هزار کیلومتر کارکرد با بهای ۳۹۵ میلیون تومان ازجمله آگهی‌های فروش تیبا دو در بازار است.

کوییک ۲۶۰ تا ۵۵۰ میلیون تومان!

کوییک جدیدترین هاچ‌بک بازار خودرو به شمار می‌رود و آگهی فروش این چهارچرخ با رنج قیمت ۳۶۰ تا ۵۵۰ میلیون تومان منتشر شده است؛ برای نمونه کوییک دنده‌ای مدل ۹۸ با ۴۵ هزار کیلومتر کارکرد ۲۶۵ میلیون تومان و مدل ۹۹ با ۲۹ هزار کیلومتر کارکرد ۲۸۵ میلیون تومان قیمت دارد. ولی کوییک اتوماتیک پلاس مدل ۱۴۰۰ با ۳۵ هزار کیلومتر کارکرد با بهای ۴۵۵ میلیون تومان و مدل صفرکیلومتر آن با قیمت ۵۴۳ میلیون تومان آگهی شده‌ است.

پژو ۲۰۶ از ۱۵۰ تا ۶۵۰ میلیون تومان!

تقاضا برای پژو ۲۰۶ از همان سال‌های ابتدایی تولید تا به امروز بیشتر از سایر هاچ‌بک‌های بازار خودرو است. امروز آگهی‌های فروش نشان می‌دهد پژو ۲۰۶ پانوراما صفرکیلومتر ۶۱۰ تا ۶۵۰ میلیون تومان قیمت دارد. پژو۲۰۶‌های تولید سال ۸۰ تا ۸۵ در رنج قیمت ۱۵۰ تا ۲۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و این بازه قیمت برای مدل‌های ۸۵ تا ۹۵ به ۱۸۵ تا ۵۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد. خرید پژو۲۰۶‌های تولید سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ نیز به بودجه ۳۰۰ تا ۶۲۵ میلیون تومانی نیاز دارد؛ مانند پژو ۲۰۶ مدل ۹۸ با ۵۴ هزار کیلومتر کارکرد و بهای ۴۹۸ میلیون تومانی و مدل ۹۹ با کارکرد کم‌تر از ۲۰ هزار کیلومتر باقیمت ۶۲۴ میلیون تومان!

پژو۲۰۷ هاچ‌بک میلیاردی بازار!

پژو۲۰۷ چند هفته قبل میلیاردی شد و امروز تقریباً هیچ آگهی فروشی برای این خودرو زیر ۴۰۰ میلیون تومان در پلتفرم‌های آنلاین درج نشده است. پژو ۲۰۷‌های قدیمی بازار یعنی مدل ۹۷ به قبل با قیمت کم‌تر از ۵۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسند ولی اکثر آن‌ها بدنه دور رنگ یا قطعات تعویضی دارند. درحال حاضر حداقل قیمت پژو۲۰۷ صفرکیلومتر با گیریبکس ساده و سقف فلزی از ۶۰۰ میلیون تومان و مدل اتومات آن از ۸۰۰ میلیون تومان است. خرید پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P به‌عنوان لاکچری‌ترین و گران‌ترین هاچ‌بک ایرانی نیز به بودجه یک تا یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان نیاز دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =