زمانی

رئیس سندیکای لوله و پروفیل ایران گفت: صدور بخشنامه های شبانه و بدون مشورت با بخش خصوصی چالش مهم تولیدکنندگان زنجیره فولاد است و بخشنامه جدید نیز در خصوص رعایت کف عرضه است که بدون هیچ مشورتی با صنف لوله و پروفیل اجرایی شده است.

در گفتگو با ایراسین، امراله زمانی رئیس سندیکای لوله و پروفیل ایران با اشاره به بخشنامه ۲۶ مرداد وزارت صمت در خصوص اقدام تعزیراتی با شرکت های تولیدکننده ورق، میلگرد، تیرآهن، لوله و پروفیل که کف عرضه را رعایت نکردند، گفت: تمامی بخشنامه‌هایی که تا کنون در خصوص واحدهای تولیدی فولادی صادر شده مشکل آفرین بوده و این بار اولی نیست که شاهد انتشار چنین بخشنامه‌هایی هستیم.

زمانی در ادامه افزود: یکی از بخشنامه‌ها در خصوص سهمیه‌بندی مواد اولیه بود که واحدها را دچار کمبود ماده اولیه کرد و دیگری نیز در رابطه با برگشت مابه‌التفاوت قیمت خرید ماده اولیه بود که شوک شدیدی به نقدینگی واحدهای لوله و پروفیل وارد کرد و دیگری نیز در خصوص عرضه پروفیل در بورس کالا بود که امکان آن وجود ندارد.

وی صدور بخشنامه های شبانه و بدون مشورت با بخش خصوصی را چالش مهم تولیدکنندگان زنجیره فولاد دانست و گفت: بخشنامه جدید نیز در خصوص رعایت کف عرضه است که بدون هیچ مشورتی با صنف لوله و پروفیل اجرایی شده است.

رئیس سندیکای لوله و پروفیل ایران در ادامه گفتگو گفت: قاعدتاً دولتی‌ها برای تصمیماتی که اتخاذ می‌کنند باید مشورت بخش خصوصی را نیز لحاظ کنند و قبل از صدور چنین بخشنامه‌هایی، با تولیدکنندگان بالا دست و پایین دست به شور بنشینند.

وی در پایان تصریح کرد: برگشت از این راه نیز چندان راحت نیست و زمانی که بخشنامه صادر می‌شود، برای بازگشت به مسیر قبلی با مقاومت‌هایی مواجه می‌شویم که کار را سخت می‌کند.

لازم به ذکر است،  بر اساس بخشنامه صادره از سوی معاونت معدنی و فلزی وزارت صمت در ۲۶ مرداد ماه، اعلام شده که با توجه به عدم رعایت کف عرضه ابلاغی از سوی واحدهای تولیدکننده ورق، میلگرد، تیرآهن، لوله و پروفیل، دستور فرمایید ضمن بررسی موضوع فوق نسبت به اقدامات قانونی (قطع کد بورسی، معرفی به تعزیرات و...) شرکت‌هایی که کف عرضه را رعایت نکرده‌اند، صورت گیرد. ضمناً چنانچه تا پایان مرداد ماه واحدهای مذکور عرضه تکلیفی را رعایت نکنند، از صادرات آن‌ها ممانعت به عمل خواهد آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =