کنسانتره هرمزگان

عملیات اجرایی کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن در بزرگترین معدن سنگ آهن هرمزگان آغاز شد.

به گزارش ایراسین، خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان در جمع خبرنگاران ضمن اعلام آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن در هرمزگان گفت: کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن هماتیتی با ظرفیت ورودی ۲ میلیون تن سنگ آهن خام و خروجی محصول کنسانتره سنگ آهن ۱ میلیون تن با عیار ۶۲ و ۶۵ درصد است.

وی درباره برنامه ریزی های زیرساختی این کارخانه گفت: یکی از اقدامات مهم این کارخانه انشعاب آب و آغاز عملیات احداث خط لوله انتقال آب به طول ۹.۵ کیلومتر با ظرفیت ۱ میلیون متر مکعب در سال است که توسط شرکت داخلی با هزینه کلی ۱۱۰ میلیارد ریال صورت گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان در ادامه افزود: خرید انشعاب و احداث خط انتقال برق به طول ۱۶ کیلومتر و تجهیزات مرتبط با خط انتقال برق با هزینه ۹۵۰ میلیارد ریال و احداث جاده آسفالت کارخانه به طول ۶ کیلومتر با هزینه ۴۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط پیمانکار طرح است.

وی در جمع خبرنگاران گفت: در بخش تجهیزات خارجی انعقاد قرارداد، سفارش ساخت و پیش پرداخت کلیه تجهیزات خارجی کارخانه از ۲ کشور ترکیه و چین با هزینه ۸ میلیون یورو بود که ۲ میلیون یورو آن بعنوان پیش‌پرداخت همزمان با سفارش ساخت پرداخت شده است.

قاسمی در پایان گفت: عملیات سویل کارخانه با حجم ۱۰ هزار متر مکعب بتن ریزی و انعقاد قرارداد ساخت سوله اصلی کارخانه و تجهیزات ساخت داخل کارخانه با سازندگان داخلی به میزان ۳۵۰ میلیارد ریال توسط شرکت داخلی صورت گرفت. این کارخانه با سرمایه گذاری ۸ میلیون یورو و ۱۵۰۰ میلیارد ریال زمینه اشتغال مستقیم ۴۳۰ نفر را مهیا خواهد کرد.

مهدی پور مدیر عامل کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن هرمزگان گفت: کارخانه کنسانتره رضوان بندرعباس سالانه دو و نیم میلیون تن سنگ آهن خام را با عیار ۶۲ و ۶۵ درصد به کنسانتره آهن تبدیل می‌کند. این کارخانه با سرمایه گذاری ۸ میلیون یورویی ساخته و با راه اندازی آن برای بیش از پانصد نفر اشتغال زایی شده است. ذخیره معدن سنگ آهن رضوان بیش از ۲۰ میلیون تن است.
همچنین سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزرات صنعت، معدن و تجارت هم در مراسم افتتاح این کارخانه، گفت: برای تکمیل زنجیره فولاد در کشور قرار است صنایع انرژی بر را به استان‌های جنوبی کشور از جمله هرمزگان منتقل کنیم.  استان هرمزگان دارای ظرفیت بسیار مناسبی برای صنایع فولاد و زنجیره ارزش فولاد است.
در حاشیه این مراسم، فریدون همتی استاندار هرمزگان با قدردانی از فعالیت صنایع در این استان، گفت: افق تولید فولاد در استان ده میلیون تن در سال است که با قابلیت‌های بالای این استان از تمام فعالان این عرصه حمایت می‌شود.
همتی در ادامه افزود: توسعه مطالعات و برنامه عملیاتی سه پهنه سنگ اهن در شمال استان هم در دست بررسی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =