• ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶
  • کد خبر: 32144
  • readingTime: ۱ دقیقه

ایراسین بررسی می کند؛

آیفون ۱۰۰ میلیونی از شایعه تا سیاه‌نمایی

آیا قیمت آیفون ۱۳ به صد میلیون تومان رسید؟
آیفون 14

دلار ۴۰ هزار تومانی با چاشنی سیاه‌نمایی برخی در فضای مجازی سبب شد مدل‌های مختلف آیفون ۱۳ حوالی ۱۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شود. در حالی‌ که قیمت جهانی این اسمارت‌فون‌ها حتی با احتساب دلار ۴۲ هزار تومانی هم به ۱۰۰ میلیون تومان نمی‌رسد.

به گزارش ایراسین، بازرس هیئت‌مدیره اتحادیه فروش تلفن همراه آیفون ۱۰۰ میلیون‌تومانی را شایعه‌ای بیش ندانست و حداکثر قیمت این سری تلفن همراه‌ها را ۷۰ میلیون تومان اعلام کرد که در پی بازگشت دلار به کانال ۳۹ هزار تومان، خانواده آیفون ۱۳ نیز با همان بهای سابق عرضه می‌شوند.

افزایش قیمت‌ها ارز در طول هفته‌های گذشته باعث شده بود اواخر هفته قبل اخبار آیفون ۱۳ پرومکس ۱۰۰ میلیون‌تومانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شود؛ خبری که واکنش‌های مختلفی در پی داشت. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد شماری از فروشگاه داران مجازی از فروش این اسمارت‌فون به دلیل قیمت نجومی سر بازمی‌زنند.

قیمت حدود ۱۰۰ میلیون‌تومانی سری ۱۳ آیفون‌ها در حالی در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شد که قیمت این مدل در بازارهای جهانی حوالی ۱۲۰۰ دلار است. هرچند بهای دلار در روزهای ابتدایی دی‌ماه در بازار آزاد از مرز ۴۲ هزار تومان فراتر رفت؛ ولی حتی با دلار ۴۲ هزارتومانی نیز فاصله زیادی تا قیمت تعیین شده در فضای مجازی برای آیفون ۱۳ پرومکس وجود دارد.

حسن میر شمشیری، بازرس هیئت‌مدیره اتحادیه موبایل اصفهان در گفت‌وگو با ایراسین بیان داشت: «آیفون ۱۰۰ میلیون‌تومانی شایعه است و قیمت هیچ مدل از آیفون‌ها به این مبلغ نرسیده است. قیمت انواع تلفن همراه به‌تبع افزایشی شدن دلار بالا رفت؛ ولی نه به این میزان. ارزش بعضی مدل آیفون ۱۳ پرومکس‌ها به دلیل حافظه داخلی بیشتر با رم بالاتر به حوالی ۷۰ میلیون تومان رسید که خوشبختانه با نزولی شدن بهای دلار، قیمت آیفون‌ها هم به نرخ سابق بازگشت.» همچنین طبق مشاهدات میدانی تقاضا برای خانواده آیفون ۱۳ در زمان دلار ۴۲ هزارتومانی نزدیک به صفر بود و کم‌تر کسی زیر بار خرید این اسمارت‌فون با بهایی نجومی می‌رفت.

حسن میرشمشیری نیز در این باره گفت: «قیمت‌ها در روزهای اخیر بالا رفت؛ ولی با این رنج قیمت کسی قصد خرید نداشت؛ زیرا منطقی نبود. قسمت زیادی از این مبلغ حباب است. خرید آیفون به دلیل هیجانی بودن بازار کاهش یافت و افراد خاصی حاضر به خرید با این قیمت‌ها بودند.»

در حال حاضر مدل‌های مختلف آیفون ۱۳ در رنج قیمت ۳۵ تا ۶۷ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود که بازاریان از کاهش تقاضا برای این مدل اسمارت‌فون‌ها در مقایسه با سال‌های گذشته می‌گویند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =