• ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
  • کد خبر: 29162
  • readingTime: ۱ دقیقه
عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشنهادی دولت سیزدهم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تهیه و تدوین بسته حمایتی برای کسب و کارهایی که به پلتفرم‌هایی داخلی مهاجرت کنند، خبر داد و گفت: بزرگ‌ترین پایگاه پرتاب کشور در دست ساخت است.

به گزارش ایراسین، در پی محدودیت‌هایی که در خصوص اینترنت ایجاد شده بود، بسیاری از کسب و کارهایی که در بستر اینترنت فعالیت می‌کردند، دچار مشکل شدند.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در حاشیه مراسم افتتاح سایت مرکز کنترل، عملیات و بهره‌برداری از ماهوارهای سنجشی ایران به نام «خیام» در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال ایرنا، درباره جبران خسارت وارده به کسب و کارها، اظهار کرد: تعامل خوبی با وزارت امور اقتصادی و دارایی در این خصوص ایجاد شده است

وی افزود: ما یک برنامه برای کسب و کارهایی که به پلتفرم‌هایی داخلی مهاجرت کنند، در نظر گرفته‌ایم و با کمک وزارت اقتصاد یک بسته حمایتی مانند معافیت مالیاتی و تسهیلاتی از این قبیل، برای آنها پیش‌بینی شده است.

وزیر ارتباطات در خصوص اخباری که در مورد برخی کسب و کار از جمله دیجی‌کالا منتشر شده است، نیز گفت: این مسائل را باید حل کنیم.

زارع‌پور همچنین در ادامه و در پاسخ به سوالات خبرنگاران در مورد فیلترینگ اینستاگرام، اعلام کرد: در شرایط عادی برای فیلترینگ اینستاگرام برنامه‌ای نداشتیم، ولی با توجه به اینکه این پلتفرم‌ها به قواعد پایبند نبودند، تصمیم‌گیری با مراجع دیصلاح است و در سیاست‌ها تجدیدنظر شود.

یک مجموعه حرفه‌ای برای بهره‌برداری از داده‌های ماهواره‌ای

وی با اشاره به افتتاح مرکز کنترل و عملیات ماهواره‌های سنجشی با تاکید بر این‌که این مرکز در هفته جهانی فضا ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسیده، اضافه کرد: این مرکز یک مجموعه حرفه‌ای برای بهره‌برداری از داده‌های ماهواره‌های سنجشی است و در حال حاضر ماهواره عملیاتی سنجشی که کشور به آن دسترسی دارد، ماهواره «خیام» است.

زارع‌پور اضافه کرد: امروز روز بزرگی است از این جهت که اولین بار در تاریخ فضایی ما است که به چنین پیشرفتی در حوزه فضایی دست می‌یابم و به چنین تصاویری دسترسی داریم. تلاش ما در وزارت ارتباطات این است که تا پایان دولت سیزدهم شاهد ماهواره‌های سنجشی بومی با این دقت باشیم و بتوانیم آن را با ماهواره‌برهای بومی خود پرتاب کنیم.

وزیر ارتباطات گفت: اکنون تمام فعالان صنعت فضایی کشور اعم از متخصصین در پژوهشگاه فضایی، وزارت علوم و دانشگاه‌ها، همگی دست به دست یکدیگر داده‌اند تا این کار بزرگ را در کشور رقم بزنند و به ماهواره‌های سنجشی با دقت یک متر و زیر یک متر در پایان سال ۱۴۰۴ دست پیدا کنیم. گام‌های میانی این کار برداشته شده است و به‌زودی به نتیجه خواهند رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =